کد خبر: ۱۴۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

پا پس نکشیدن کرونا در فارس/جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۴۲۲ هزار و ۳۹ نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی اظهارداشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۹۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۵ هزار و ۶۳۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی در این مورد افزود: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۷ هزار و ۷۲۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۴۰۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۲ هزار و ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از بهبودی ۳۷۱ هزار و ۱۰۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز سه هزار و ۳۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با اعلام جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۳۵۱ نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش مهم مراکز ۱۶ ساعته در تشخیص سریع مبتلایان به کروناویروس اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته، دو هزار و هفت بیمار دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا مراجعه کردند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۵۵ دوز نوبت اول و ۶۶۰ هزار و ۱۶۴ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۵۱ هزار و ۳۶۳ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۹۱۹ دوز رسید.

مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله (ع) از امروز شبانه روزی می‌شود

این مقام مسوول در دانشگاه از شبانه روزی شدن مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله (ع) شیراز از امروز خبر داد و افزود: با توجه به دریافت سهمیه قابل توجهی از واکسن علیه کروناویروس از سوی وزارت بهداشت، مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله (ع) شیراز بدون هیچ گونه تعطیلی، از امروز به صورت شبانه روزی فعالیت دارد.

همتی با اشاره به پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها از نیمه مهرماه ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از تمامی مسوولان دانشگاه‌های استان شامل دولتی، نیمه دولتی، غیرانتفاعی و خصوصی خواست تا هر چه سریع‌تر اسامی دانشجویان مراکز خود را به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال کنند تا ایمن سازی دانشجویان انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از فراخوان به کارگیری نیرو‌های داوطلب برای فعالیت در مراکز واکسیناسیون از فردا خبر داد و گفت: لینک مربوط به نام نویسی نیرو‌های داوطلب، فردا در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بارگزاری می‌شود.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان