کد خبر: ۱۴۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

بازگشت آخرین گروه کاروان پارالمپیک به ایران

آخرین گروه کاروان ورزشی پارالمپیک پس از درخشش در توکیو به ایران با استقبال وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک به کشور بازگشت.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، آخرین گروه از ورزشکاران پارالمپیکی و اعضای کاروان سردار دل‌ها، ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد تهران شدند.

ملی‌پوشان رشته‌های تیراندازی، تیر وکمان، قایقرانی، والیبال نشسته، دوومیدانی و پاراتکواندو در جمع این نفرات بودند.

همچنین هادی رضایی سرپرست کاروان، کونیکو یامامورا سرپرست معنوی کاروان، حجت الاسلام علی سرلک مسوول فرهنگی کاروان، محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در آخرین گروه بازگشت به ایران بودند.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری و سیدمحمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان به استقبال کاروان آمده بودند.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برسد.

چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدر جدول رده‌بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ، ٰانگلستان با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل‌ها شرکت داشت.

ایران با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.


انتهای پیام

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، پارالمپیک ، توکیو
نظرات بینندگان