کد خبر: ۱۴۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰

بستری‌های کرونایی در فارس به ۳ هزار و ۲۵۲ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا به ۳ هزار و ۲۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان رسید.
به گزارش س عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه نوزدهم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۲۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۷ هزار و ۳۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۷۰ هزار و ۹۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۸۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۴۲۴ هزار و ۴۸۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بستری ۳۵۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته از افزایش مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم به ۳ هزار و ۲۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۲۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۶ هزار و ۳۹۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۷۳ هزار و ۳۷۲ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی از مردم خواست تا با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی، امکان شلوغ و پر تردد و تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ 
نظرات بینندگان