کد خبر: ۱۴۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

رسالت حوزه ارتباط مستقیم با مردم است

آیت الله دژکام با اشاره به رسالت‌های خطیر حوزه‌های علمیه، ارتباط مستقیم و بدون تکلف با مردم و جامعه را از خطیرترین این رسالت‌ها دانست.
به گزارش سرویس شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس  امام جمعه شیراز امروز شنبه ۲۰ شهریورماه در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در خصوص طلب علم، گفت: جهت گیری حوزه‌های علمیه برگرفته از سنت و کتاب است.

وی مردمی بودن را یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه برشمرد و اضافه کرد: اساس حوزه که سربازی و نوکری امام زمان(ع) بوده به این شکل است که طلبه درس خود را باید به صورت جدی بخواند، تا بتواند سربازی امام زمان(عج) را با ارائه خدمت به نحو احسن به جای آورد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه حوزه‌های علمیه حجت در زمان غیبت تلقی می‌شوند، گفت: حوزه‌های علمیه حجت را بر خلق تمام می‌کنند و این جایگاه شرف انتصاب به امام زمان است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: وضعیت و جایگاه حوزه که به عنوان یک نهاد دینی ۱۴۰۰ ساله است باید به ویژه نسل جوان طلاب منتقل کنیم.

این استاد دانشگاه و حوزه همچنین گفت: متاسفانه در این ایام تخریب‌ها علیه طلاب و حوزه‌های علمیه نیز بیش از هر زمان دیگری شدت یافته حال آنکه طلاب هیچ گونه حقوقی از دولت دریافت نمی کنند و در سطح معمولی ترین و عادی ترین قشر جامعه زندگی می‌کنند.

گفتنی است، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه‌های علمیه استان فارس، طی مراسمی با حضور علما، روحانیون، اساتید و روسا و جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه این استان، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان