کد خبر: ۱۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

قاضی عسگر: حج نیاز به بازاریابی ندارد

نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری در مورد ارائه وام بانکی به متقاضیان ثبت نام در حج عمره مفرده گفت: این کار بانکها اشتباه بود و مراجع هم تذکر دادند، حج نیاز به بازاریابی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در نخستین کنگره پزشکی حج و زیارت با اشاره به اهمیت پزشکی و طب در جامعه بشری گفت: در قرآن کریم هم به سلامتی انسان و شفا تاکید شده است و همچنین آموزه های دینی ما بیانگر آن است که قرآن به منزله کتابی شفابخش معرفی شده و امام علی (ع) هم پیامبر را طبیبی دوره گرد معرفی می کند که به سراغ بیماران رفته و آنها را شفای جسم و شفای روح می دهد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 17 سال طول می کشد یک حاجی به حج مشرف شود، گفت: اگر ثبت نام ها ادامه داشت این مدت به 30 سال افزایش می یافت ولی مردم بیشتر از یکسال نمی توانند به حج بروند.

وی گفت: مهمترین اقدام سرمایه گذاری قبل از موسم حج است تا با پیشگیری از بیماری ها مانع از بیماری حجاج شویم. پیش از این طبخ غذا در هتل های عربستان بود ولی با ایجاد آشپزخانه مرکزی وضعیت بهداشتی افزایش یافت.

حجت الاسلام قاضی عسگر افزود: در داخل عربستان هم مشکلات زیادی وجود دارد زیرا بسیاری از زائران از کشورهای دیگر تنها با تزریق واکسن مننژیت و بدون هیچ گونه معاینه ای وارد مناسک حج می شوند و این انتقال بیماری را به سایر حجاج افزایش می دهد. برای همین از مرکز پزشکی حج درخواست دارم تا با استقرار متخصصان و پزشکان در آزمایشگاه های عربستان منشاء بیماری ها را مشخص و در تجویز دارو به درستی عمل کنند تا بیماریهای حجاج در عربستان ریشه کن شده و به ایران منتقل نشود

وی در مورد اقدام اخیر بانک ملت و برخی بانک ها برای ارائه تسهیلات در ثبت نام حجاج گفت: این کار اشتباهی بود و مراجع هم تذکر دادند. زیرا حج نیاز به بازاریابی ندارد.

قاضی عسگر در مورد وضعیت پزشکی زائران در عتبات عالیات گفت: از اقدامات پزشکی در عتبات راضی نیستم هر چند که امکانات در عراق ضعیف است و باید این امکانات افزایش یابد.

نظرات بینندگان