کد خبر: ۱۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اختصاصی «شیرازه»:

ام هادی نصرالله، مادر شهیدی در طراز همسری سید حسن نصرالله

21 شهریور ماه برابر است با بیست و چهارمین سالگرد شهادت آقا زاده ای که با شهادت خود دنیا را شگفت زده کرد. از این لحاظ که پدرش رهبر جنبش مقاومتی بود که فرزندش در آن به شکلی گمنام جنگید و شهید شد و این برخلاف اقتضای فضای سیاسی لبنان و جهان عرب بود که معمولا رهبران سیاسی فرزندانشان را برای تحصیل و تفریح به اروپا و آمریکا و لندن و پاریس می فرستند.
به گزارش سرویس بین الملل شیرازه؛ 21 شهریور ماه  برابر است با بیست و چهارمین سالگرد شهادت آقا زاده ای که با شهادت خود دنیا را شگفت زده کرد.

از این لحاظ که پدرش رهبر جنبش مقاومتی بود که فرزندش در آن به شکلی گمنام جنگید و شهید شد و این برخلاف اقتضای فضای سیاسی لبنان و جهان عرب بود که معمولا رهبران سیاسی فرزندانشان را برای تحصیل و تفریح به اروپا و آمریکا و لندن و پاریس می فرستند.

 سید هادی نصرالله فرزند دبیر کل حزب الله لبنان جناب سید حسن نصرالله حفظه الله اما از جنس دیگری بود و صد البته تربیت یافته مکتب پدر و مادری مجاهد.  

پدر شهید که به خاطر نوع مسئولیتش همیشه در رسانه ها حضور دارد و سر خط خبرهاست و سالها مجاهدت مخلصانه اش زبانزد همه است . 

اما وجود ذیجود همسر و مادری چون ام هادی نیز در موفقیت سید حسن نصرالله  و تربیت فرزندی چون هادی تأثیر بسزایی داشته است.

خانم فاطمه یاسین از ابتدای شهادت سید هادی در سپتامبر سال 97 میلادی ( شهریور 76 )  با رضایت کامل قلبی همانند خود سید حسن از پس گرفتن پیکر فرزند دلبند خود امتناع  و آن را مشروط کرد به  تبادل و بازگشت ابدان مطهر سایر شهدا و آزادی اسرا در زمان مناسب  .... ولو هر چقدر طول بکشد .

این از خودگذشتگی علی رغم اینکه محبوبیت این خانواده را در لبنان و جهان عرب دو چندان کرد نشان دهنده عمق شخصیت ایثارگرانه این بانوی مجاهد بود .

به همین مناسبت سرویس خبری شیرازه  خاطره ای اختصاصی از  شخصیت والای خانم فاطمه یاسین ( ام هادی ) همسر دبیر کل حزب الله و مادر شهید سید هادی نصرالله به روایت آقای احمد سلیم عضو شورای محله ی حاره حریک بیروت منتشر میکند.

حاج احمد یوسف سلیم عضو شورای محله حاره حریک بیروت از مادرش نقل می کند:

" روزی که سید مصطفی بدرالدین ( سید ذوالفقار ) فرمانده ارشد حزب الله در بیروت تشییع و تدفین شد برای عرض تسلیت به منزل مادرشان یعنی حاجیه ام عدنان بدرالدین رفتیم . در آنجا خانم فاطمه یاسین ( ام هادی ) همسر جناب سید حسن نصرالله هم حضور داشتند.

در کنار ایشان هم خانم مسنی نشسته بود و از خانم فاطمه یاسین همسر دبیر کل درخواست کردند که دخترم شما جوانتر هستید ماشاالله ، بی زحمت برایم قهوه بیارید ، خانم فاطمه یاسین هم بدون تأمل بلند شدند و قهوه را در سینی گذاشته و برایشان آوردند، اندکی بعد آن خانم مسن که طبیعتا خانم فاطمه یاسین را نمی شناختند مجددا گفتند دخترم بی زحمت فنجان های خالی هم جمع کن و دیگه راحت بیا بشین . باز هم همسر دبیر کل حزب الله بلند شدند که فنجانها را جمع کنند. تعدادی از خانمها که متوجه قضیه شدند به آن خانم مسن گفتند : شما این خانم رو میشناسید ؟ 
جواب داد که : نه والله
بعد حاضرین گفتند ایشان همسر دبیر کل و مادر شهید سید هادی نصرالله هستند . آن خانم که جا خورده بود فوراً بلند شد و با حالتی خجالت زده  از خانم فاطمه یاسین عذرخواهی کرده و با ایشان روبوسی کردند . 
خانم فاطمه یاسین هم جواب دادند : نه خاله جان ، ما که فرقی با شما نداریم مثل شما هستیم ، ما زندگی مون رو فدای خدمت به شما میکنیم ،خواهشا من رو از این اجر محروم نفرمایید . "

" این ماجرا را مادرم برایم تعریف کرده و از فلان واسطه و یا شخص غیر موثق نشنیده ام . "

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان