کد خبر: ۱۴۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

موزه تخصصی قرآن در خانه تاریخی منطقی‌نژاد راه اندازی می شود

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خانه تاریخی منطقی‌نژاد شیراز تبدیل به موزه تخصصی قرآن می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت توجه به هنر‌های قرآنی گفت: موزه تخصصی و تاریخی قرآن در خانه تاریخی منطقی‌نژاد شیراز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این موزه تخصصی همواره یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ در شهر شیراز بوده و هم‌اکنون نسخ خطی و اسناد تاریخی بسیاری مرتبط با قرآن کریم در شهر شیراز موجود است که عمدتاً به‌صورت پراکنده، شخصی و در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند و متأسفانه در سال‌های گذشته بخشی از این میراث گرانبها نیز از دست رفته است.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه راه‌اندازی این موزه تخصصی در مکانی که قدمت تاریخی دارد و در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع شده است، اظهار کرد: علاوه بر احیای هویت تاریخی کتابت قرآن کریم در سومین حرم اهل بیت (ع) و حفظ و نگهداری مناسب میراث موجود، در آینده می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی مهم استان فارس تبدیل شود.

مشفقیان تاکید کرد: این موزه تخصصی با همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و نیز شهرداری شیراز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان