کد خبر: ۱۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خبر داد:

جابه جایی بیش از 15 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس

سیاهپور از جابه جایی بیش از 15ميليون تن کالا از ابتداي سال جاري تا كنون توسط ناوگان حمل و نقل كالاي استان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این میزان حمل کالا طی یک میلیون و 150 هزار سفر تحت صحابت بارنامه توسط ناوگان فعال کالای حمل و نقل جاده ای فارس به مقاصد مختلف درون و برون استانی جابه جا شده است.

وی اشاره كرد: قابلیت و توانمندی های بخش حمل ونقل جاده ای کالای فارس با استفاده از امکانات موجود به ویژه آمادگی موثر ناوگان تحت پوشش شرکت های حمل ونقل کالای استان و افزایش قابل توجه صدور بارنامه ها علی رغم محدودیت های اقتصادی و همچنین تبعات ناشی از گسترش بیماری کووید 19 (کرونا) ازاهميت بالايي برخوردار است.

سیاهپور با بیان اینکه فارس با بیش از 36 هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سنگین باری و حمل فرآورده های نفتی فعال (6/10درصد) رتبه نخست کشور را در این زمینه داراست، اظهار کرد: ضمن آنکه از نظر فعالیت مستقیم بیش از 55 هزار راننده حرفه ای حمل و نقل جاده ای کالا (دارای کارت هوشمند) نیز در جایگاه اول کشور قرار دارد.

این گزارش حاکی از آن است که از ابتداي سال جاري تا كنون تعداد بارنامه صادره در مقايسه با سال گذشته يك درصد کاهش  و تناژ جابجا شده نيز يك و نيم درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان