کد خبر: ۱۴۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

۷۰ درصد گندم بذری فارس در مرودشت تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: بیش از ۳۴ هزار تن گندم بذری فارس درشهرستان مرودشت تولید شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم بذری اصلاح شده اعم از مادری، گواهی شده و "پرورشی سه " در سال زراعی گذشته در این شهرستان تولید شده است.

وی افزود: شش هزار تن از گندم تولیدی برای کشت در سال زراعی آتی در شهرستان مرودشت و مابقی برای تامین بذور مورد نیاز سایر شهرستان‌های فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ گندم تولیدی، توسط شرکت‌های تولید کننده بذر، بوجاری، ضدعفونی، لیبل گذاری و در بین سایر شهرستان‌های استان فارس توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: بیش از ۳۵ مرکز توزیع از جمله تعاونی‌های تولید و روستایی و بخش خصوصی از اواخر شهریور ماه بذور گواهی شده را در این شهرستان توزیع خواهند کرد.

به گفته همتی؛ چمران۲، طلایی، هانا، سارنگ، مهرگان، برات و تیرگان از جمله ارقام موجود و اختصاص یافته از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شهرستان مرودشت برای کشت در سال زراعی آتی است.

وی با تاکید بر لزوم ضدعفونی بذور خود مصرفی اظهار کرد: بذور خود مصرفی نیز مانند سال‌های گذشته زیر نظر کارشناسان بوجاری و با سموم قارچ کش ضدعفونی و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه مرودشت قطب تولید گندم در فارس و یکی از قطب‌های تولید این محصول استراتژیک در کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: این شهرستان بیش از ۷۰ درصد گندم بذری استان فارس را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان