کد خبر: ۱۴۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

دسترسی شبکه ملی اطلاعات برای ۵۸۰۰ نفر از روستاییان فارس فراهم شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۵۸۰۰ نفر از روستاییان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در قالب شش روستای جدید در استان خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس روستا‌های جدید برخوردار شده از اینترنت پرسرعت طی یک هفته گذشته در استان فارس را در شهرستان‌های خنج، لارستان، پاسارگاد و فراشبند عنوان و تصریح کرد: روستا‌های تخته، چاه طلا و خیرآباد از توابع شهرستان خنج با پوشش جمعیتی ۱۰۰۰ نفر در قالب ۲۵۰ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.

وی افزود: روستای مزرعه لهراسب از توابع شهرستان فراشبند و حدود هفت کیلومتر از محور مواصلاتی فیروزآباد- جم این شهرستان و شرکت سرمه فیروزآباد با جمعیتی بیش از ۷۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار ایرانسل مجهز شدند.

سهرابی همچنین از اتصال روستای باغ از توابع شهرستان لارستان و روستای ابوالوردی از توابع شهرستان پاسارگاد جمعاً با جمعیت ۴۱۰۰ نفر در قالب ۱۰۹۰ خانوار و توسط همراه اول از محل منابع توسعه‌ای این اپراتور به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هدف از اجرای این طرح‌ها را توسعه متوازن خدمات ارتباطی، ایجاد بستر‌های لازم برای برخورداری روستاییان از خدمات شبکه ملی اطلاعات، تحقق عدالت آموزشی و همچنین رونق اشتغال عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان