کد خبر: ۱۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
رئیس کل دادگستری فارس خبر داد:

هزارهکتار اراضی ملی از دست متصرفین خارج شد

رئیس کل دادگستری استان فارس از رهاسازی هزارهکتار اراضی ملی از دست متصرفین در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: با کسانی که به اراضی ملی تعرض و تجاوز کنند، قاطع ترین و شدیدترین برخوردها در قالب قانون صورت می گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در آئین افتتاح قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، از رهاسازی هزارهکتار اراضی ملی از دست متصرفین در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: برای کسانی که اراضی ملی را تصرف می‌کنند شعب ویژه ای در سطح استان، در دادسراها، دادگاه ها و دادگاه تجدید نظر ایجاد شده است.

وی افزود: در این قرارگاه به منظور برخورد قاطع و سریع با ساخت و سازهای غیرمجاز، یکی از معاونین دادستان مشارکت حداکثری دارد.

موسوی با اشاره به حمایت بی قید و شرط دادگستری استان فارس از جهاد کشاورزی، در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: این قرارگاه با هدف انجام سریعتر و بهتر امورات راه اندازی شده است و به منظور تداوم این امر، اقدامات قرارگاه باید پایش شود.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه افزود: در کنار همه اقدامات صورت گرفته، بنیه حقوقی کارشناسان اداری که در این زمینه فعالیت می کنند باید تقویت شود.

موسوی با تاکید بر پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، تصریح کرد: در مواردی که قانون اجازه داده است با مردم همکاری شود به عنوان مثال در اراضی شیبدار در موارد قانونی مانع احداث باغ نشویم.

قرارگاه مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز کشاورزی با مدیریت جهادی راه اندازی شد

در ادامه این آئین احمدطمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه کار در شرایط غیرمتعارف یکی از مفاهیم مدیریت جهادی است، گفت: قرارگاه های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با مدیریت جهادی راه اندازی شده است.

وی ابراز کرد: علی رغم کمبود امکانات، راه اندازی هشت قرارگاه در استان فارس در دستور کار قرار دارد که این مدل رفتاری در بحث زمین نشان از اراده و اقدام جهادی در اجرای امورات محوله است.

طمراسی افزود: پیشنهاد می شود هر واحد باغ شهری غیرمجاز  به صورت پروژه ای و با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات استان به طور کامل قلع و قمع شود.

گفتنی است قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور، 81 هزار از عرصه های کشاورزی، ملی و محیط زیست راضی مناطق شمال و غرب شهرستان شیراز را مورد پایش قرار می دهد.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان