کد خبر: ۱۴۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

مطالبه‌گری توام با بصیرت از اعضای شورای شهر شیراز

شورای تبیین مواضع بسیج رسانه استان فارس طی بیانیه‌ای، ضمن تشریح مطالبات اصحاب رسانه به نمایندگی مردم، از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مطالبه‌گری توام با بصیرت را از اهم وظایف رسانه نسبت به این نهاد اعلام کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، شورای تبیین مواضع بسیج رسانه با صدور بیانیه‌ای، با اشاره به اهمیت و الزامات شرایط کنونی جامعه و لزوم توجه و دقت در بیانیه گام دوم انقلاب و تطبق آن را برنامه‌ها و اقدامات شوراها، مطالبات اصحاب رسانه به نمایندگی مردم از شورای اسلامی شهر شیراز را تشریح و بر تداوم مطالبه گری توم با بصیرت، تاکید کرد.

متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن برای انتشار در اختیار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه قرار گرفته، چنین است؛

"بسم الله الرحمن الرحیم

شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع ) و خاستگاه فرهنگ و هنر، از دیرباز نگین انگشتری ایران اسلامی و نمادی ارزشمند از پیوند ارزش‌های والای دینی ‌و نمایه‌ها و شناسه‌های اصیل فرهنگی بوده است.

گنبدهای فیروزه‌ای و مناره‌های بلند بقاع متبرکه، در کنار آرامگاه نام آوران عرصه شعر و ادب و هنر و عطر قدسی ۶ هزار شهید والا مقام، شیراز را در تراز شهری جنت شمول و به حق نگین انگشتری ایران اسلامی قرار داده است.

امروز و در طلیعه امید آفرین عصر نوین نظام مقدس جمهوری اسلامی که در نگاه و کلام و منشور رهبر فرزانه انقلاب "گام دوم"  نام گرفته است، شاهد آغاز فعالیت دوره ششم شوراهای اسلامی هستیم.

بر اساس منشور جانبخش "گام دوم"، صیانت از سرمایه های معنوی و مادی و حرکت جهادی در مسیر اعتلای معنویت و رشد فرهنگی و البته توسعه‌ی عمران و آبادانی هرچه بیشتر کلانشهر شیراز را وظیفه انقلابی خود می دانیم و مطالبات و انتظارات به حق مردم شریف شیراز را از اعضای محترم دوره ششم شورای اسلامی حرم سوم اهل بیت(ع) یادآور می شویم.

۱-   در نگاه رهبر فرزانه و در  گام دوم انقلاب، سهم‌ خواهی حزبی و جناحی و بخشی، آفتی جدی برای تعالی جامعه اسلامی بوده و به جای آن باید حرکت جهادی و انقلابی با محوریت مردم، در تمام ارکان ستادی و اجرایی مدیریت کشور جاری و ساری شود.

در این نگاه وظیفه ما نگاه مسئولیت مدارانه و مطالبه گر خواهد بود و بر سر صیانت از این حرکت جهادی و انقلابی ذره‌ای مماشات نکرده و عهد اخوت با هیچ دسته و گروه و جریان و حزبی نخواهیم بست.

در همین ابتدای امر نیز به شورای محترم ششم شیراز یادآور می شویم که مسیر حرکت خود را منطبق با منافع مردم و تحقق آرمان های مد نظر برای تعالی و توسعه شهر، برگرفته از منشور گام دوم  قرار داده و از هر گونه نگاه سخیف گروهی و جناحی و دسته بندی محفلی پرهیز کنند، که بی شک در امر به معروف و نهی از منکر، کوچکترین مماشاتی نخواهیم کرد.

۲- تکیه بر توانمندی های تخصصی (ذیل عالی ترین مراتب بایسته تعهدی) باید اصلی‌ترین معیار گزینش شهردار و مدیران عالی و میانی شهرداری و مدیریت شهری باشد.

توجه داشته باشیم که منابع مادی و امکاناتی مجموعه شهرداری شیراز و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن متعلق به مردم شریف این شهر بوده و بهره برداری از آن در مسیر بهره وری بهینه و هدفمند، نیازمند حضور افراد توانمند، متخصص و آگاه و صد البته متعهد و دارای سلامت عملکردی است و شورای شهر به عنوان ناظر مستقیم و بلافصل مجموعه مدیریت شهری موظف است نهایت دقت خود را در این زمینه به کار گرفته و از نگاه مبتنی بر کسب غنیمت‌های جناحی و گروهی و محفلی و ... به دارائی‌ها و منافع و مردم شهر   به شدت پرهیز کنند.

۳-فرایند شهر فروشی برای تامین هزینه های جاری، آفتی جدی در مجموعه شهرداری‌ها تلقی می‌شود؛ بسط و گسترش غیر  ضروری مجموعه‌های اداری وابسته به شهرداری و حجیم کردن بدنه نیروی انسانی و اجرایی غیرضروری و عمدتا غیرکارشناسانه،  بی‌توجهی به اولویت های واقعی و کارشناسانه در ارائه خدمات به مردم و ...  ریشه اصلی افزایش غیرمتعارف و نگران ‌کننده هزینه‌های جاری شهر بوده است.

شورای ششم کلان شهر شیراز وظیفه دارد برای حل این معضل با نگاهی کارشناسانه و آسیب‌شناسانه، به دنبال راهکارهای اجرایی و تاثیرگذار مجدانه تلاش کند.

۴- رشد فرهنگی و تعالی معنوی شهر و شهروندان از اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب و بخشی مهم از تاکیدات رهبر فرزانه نظام اسلامی است؛ گسست های فرهنگی موجود و نگرانی علما، نخبگان و صاحب نظران، گواهی متقن از نیاز جدی به منشور فرهنگی شهر، هم در مرتبه تدوین و نگارش و هم در مرحله اجرا و تحقق است.

این مطالبه جدی از شورای اسلامی ششم شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، باید نصب العین حرکت فرهنگی این نهاد مدنی قرار گرفته و برای تحقق آن، تعامل شایسته و بایسته با علمای بزرگوار، اندیشمندان، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و صاحب نظران، ملاک عمل قرار گیرد.

۵- کوتاهی‌ها در اجرای فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با  مفاسد اقتصادی، سبب ساز بروز مفسده‌هایی شد که علاوه بر تاثیرات منفی اقتصادی، آسیب‌های جدی اجتماعی و فرهنگی را به جامعه تحمیل و اعتماد عمومی را دچار خدشه و نقصان کرد.

متذکر می شویم که طبق  گزارش سازمان بازرسی کل کشور، متاسفانه شهرداری‌ها و مجموعه‌های وابسته دارای بیشترین زمینه برای وقوع مفاسد اقتصادی بوده است.

براین اساس، مسئولیت خطیر شورای ششم کلان شهر شیراز در این مقوله حیاتی را یادآور می شویم و خود نیز براساس فرامین و منویات رهبر فرزانه و حکیم و بصیر انقلاب اسلامی، در کنار دستگاه‌های قانونی و نظارتی، وظیفه انقلابی و شرعی خود در خصوص پایش، نظارت، هشدار و مطالبه‌گری، با هدف دفع کامل غده سرطانی فساد اقتصادی را با کمال جدیت و حفظ کامل هوشیاری، انجام خواهیم داد.

۶- پاسخ گویی و شفافیت درهمه ارکان تصمیم سازی و اجرا توسط مجموعه شورا و شهرداری، از شروط اصلی سلامت عمل و تحقق حداکثری اهداف مبتنی بر تامین  منافع مردم و شهروندان است.

لذا بدین وسیله اعلام می‌کنیم که مطالبه گری و ایجاد شفافیت حداکثری در کل فرآیندها را حق مسلم شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) می‌دانیم و آن را دنبال خواهیم کرد.

۷- توسعه متوازن و توجه ویژه به نقاط محروم کلانشهر شیراز در برخورداری از خدمات و امکانات مجموعه شهرداری و سازمان‌ها و نهادهای تحت مدیریت آن، از مهمترین نکات در تحقق عدالت اجتماعی به عنوان یکی از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم به شمار می‌رود.

انتظار مردم شریف و مومن شیراز این است که نگاه متعالی در سیاست گذاری‌ها، تصمیم گیری‌ها و اقدامات مجموعه شورای ششم و شهرداری شیراز جاری بوده و برای شهروندان ملموس باشد.

۸- از آنجا که رسانه ها آیینه افکار عمومی هستند و انعکاس و پیگیری مطالبات و خواسته های مردم را نمایندگی می کنند،  انتظار مؤکد دارد که شهرداری و شورای شهر، دائما با آنها در تعامل و ار تباط بوده  و از سه طریق؛ "نظر خواهی مستمر از آنان"، "پاسخگو بودن در اسرع وقت در قبال پرسش هایشان که در اصل پرسش های مردم است" و "بررسی و پذیرش نقدهای سازنده رسانه ها"، گام مهمی در عرصه شفاف سازی و مبارزه با انواع فساد بردارد  و از هدر رفت سرمایه ها، دارایی‌ها و اعتبارات شهرداری پیشگیری کرده و بر کیفیت و کمیت پروژه های حیاتی توجه ویژه مبذول دارد.

همه اینها در پرتو نظارت و چشم بینای رسانه ها، شدنی و تحقق پذیر است. در این خصوص بسیج رسانه فارس به عنوان محل هم افزایی رسانه ها و ساماندهی مطالبات مردم، می تواند در موارد ذکر شده نقش موثری را ایفا کند.

۹- امروز جامعه ایران اسلامی در تلاقی تشکیل دولت مردمی، دوره جدید شوراها و مجلس انقلابی، فرصتی ارزشمند برای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق بیانیه تمدن ساز " گام دوم " را یافته است.

بر این اساس، ضروریست که همه ظرفیت‌های معنوی و مادی و توان انقلابی و جهادی کشور در ارکان و عرصه‌ها گوناگون در مسیر تحقق این هدف مقدس و آرمانی، بسیج شده و در مسیر خدمت به مردم شریف مورد استفاده قرار گیرد تا طلیعه چشم نواز و جان بخش تحقق تمدن ایرانی اسلامی در جهان به منصه ظهور رسد.

بی‌تردید ما نیز به عنوان سربازان ولایت، در تحقق این آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون بهای شهدای والامقام، امانت گران امام راحل و مطالبه جدی رهبر فرزانه و حکیم و مردم شریف مان است، مطالبه گر بیدار و هوشیار و بصیر خواهیم بود چرا که با تار و پود جانمان اعتقاد داریم که در مسیر خدا و خدمت به خلق خدا؛ إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم."

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان