کد خبر: ۱۴۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

نجات ۱۳ رودخانه و آبراهه فارس از تخریب متجاوزان

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس گفت: سیزده رودخانه و آبراهه فارس از تجاوز و تخریب نجات پیدا کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت طی چندین عملیات مانع از برداشت های غیرمجاز مصالح شن و ماسه از بستر ۱۰ رودخانه و سه آبراهه استان شدند.

کرامت الله معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس در این خصوص اظهار کرد: رودخانه ها یکی از غنی ترین منابع حیاتی به شمار می روند.متاسفانه ضربه ای  که افراد متجاوز با برداشت مصالح  بر بستر آنها وارد می کنند، تغییر شکل رودخانه ها و مشکلات دیگری را به وجود می آورد که در هنگام وقوع سیلاب سبب خسارات جانی و مالی می گردد.

کرامت الله کریمی مزیدی گفت: در روزهای اخیر بستر ۱۳ رودخانه و آبراهه استان دستخوش برداشت های غیرمجاز مصالح شن وماسه شد و به همین خاطر با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دادیم.

کریمی مزیدی افزود: در عملیات مقابله با این جرائم حوزه منابع آب ، ضمن توقف برداشت های غیرمجاز ماشین آلات و دستگاههای متجاوزان شامل سه دستگاه کامیون در بستر رودخانه تنگ ترکی در ایج استهبان و یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون در بستر آبراهه لارستان به پارکینگ انتقال داده شد.

وی ادامه داد:  آبراهه های فصلی جویم ، فسا ، قطب آباد در جهرم و شیخ احمدی خاوران در خفر و رودخانه های لارستان، دروا در زرین دشت، حنا در استهبان،صادق آباد، مانیان و شور در جهرم(دو بار تجاوز در مناطق تی چنگ و علویه)،قره آغاچ در خفر،  و تنگ ترکی در استهبان از دست درازی در امان ماندند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با هشدار به متخلفان گفت: گروههای گشت و بازرسی آب منطقه ای فارس به طور شبانه روزی جرائم حوزه سواحل و رودخانه های استان را رصد می کنند و با متجاوزان و متصرفان حریم و بستر این منابع حیاتی به صورت بسیار جدی برخورد می نمایند.

انتهاس پیام/ح
نظرات بینندگان