کد خبر: ۱۴۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

ذخایر همه گروه‌های خونی در فارس کاهش یافت

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از مردم دعوت کرد برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسعود ترابی مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: با شیوع کرونا، آمار اهدا کنندگان خون و تعداد مراجعان در استان فارس تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته است و این روز‌ها شاهد کاهش ذخایر همه گروه‌های خونی هستیم.

وی با بیان اینکه ذخایر همه گروه های خونی به ویژه A مثبت و O مثبت کاهش یافته است، افزود: از تمام گروه‌های خونی و افراد در رده سنی ١٨ تا ٦٠ سال با حداقل ٥٠ کیلو وزن دعوت می‌شود برای اهد‌ای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس ادامه داد: پایگاه مرکزی شیراز در قصردشت و همچنین پایگاه دکتر حق شناس در فلکه نمازی همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه شب یکسره در خدمت اهدا کنندگان خون است.

ترابی اعلام کرد: در روز‌های تعطیل نیز خون گیری در ساختمان مرکزی انتقال خون فارس در خیابان قصردشت شیراز از ساعات هشت صبح تا ۱۹ بعدازظهر انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان این که این اداره کل از همان ابتد‌ای شیوع کرونا تاکنون جزو ارگان‌های تراز اول در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است، گفت: محیط این اداره کل هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا برای افراد ندارد، از طرفی بیماران بهبود یافته از کرونا، با گذشت ۲۸ روز از تاریخ بهبودی، امکان اهد‌ای خون را خواهند داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: خبرگزاری صدا و سیما فارس
نظرات بینندگان