کد خبر: ۱۴۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

امام جمعه شیراز از هیات های مذهبی برای برپایی موکب‌های عزا در اربعین حسینی دعوت کرد

نماینده، ولی فقیه در فارس از هیات های مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برپایی موکب عزای حسینی در بین الحرمین شیراز در ایام اربعین حسینی دعوت کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در نشست هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت باید نقش‌ آفرینی مناسب خود را در این ایام و مناسبت‌های مذهبی داشته باشد.

وی در این خصوص بیان کرد: شیراز از قدیم به بین‌الحرمین مشهور بوده و اصطلاح جدیدی هم نیست که جعل شده باشد و در واقع این نوع تعبیر‌ها در این شهر مذهبی قدمت داشته است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: نبود امکان شرکت در زیارت اربعین در کربلای معلی در سال گذشته این ذهنیت را ایجاد کرد که بین‌الحرمین شیراز را برجسته کنیم  که از سوی مردم نیز استقبال خوبی شد و موکب‌ها و هیات ها مستقر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه آن چه که امروز موجب برپایی مجدد این جلسه  شده، باشکوه‌ برگزار کردن مراسم اربعین حسینی نسبت به پارسال است، ادامه داد: از هر سنت حسنه‌ای که بنا گذاشته می‌شود و میان مردم جا می‌افتد، باید حمایت ویژه کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر مناسبت مذهبی باید با برنامه‌های آیینی برای مردم و نسل جوان طراحی شود، خواستار انعکاس مراسم اربعین امسال در سومین حرم اهل بیت و  سطح ملی شد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری بزرگداشت احمد بن موسی در دهه کرامت طبق روال هرسال و اینکه جای خالی یک مراسم در روز شهادت احمد بن موسی (ع) احساس می‌شود، افزود: این موضوع در سال‌های گذشته کم رنگ شده است.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر تدوین برنامه مناسب، مدون و مفصل در این باره، اضافه کرد: کم رنگ شدن این موضوع  یک هدف گذاری صهیونیستی بوده که شیراز را از حرم سوم بودن بیندازد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان