کد خبر: ۱۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

مراسم اربعین در سومین حرم اهل بیت(ع) سنگ تمام گذاشته شود

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) فرصت‌شناسی و بهره‌برداری از اصول مهم در اقدامات فرهنگی دانست که مراسم اربعین از جمله این فرصت‌ها است بنابراین عهد کنیم که در مراسم اربعین امسال سنگ تمام گذاشته شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در نشست هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: فرصت‌شناسی و بهره‌برداری دقیق از آن از اصول مهم در اقدامات فرهنگی است و مراسم اربعین از جمله این فرصت‌ها است و حرکت عظیم اربعین حسینی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیراز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مشابه این حرکت عظیم را در دنیا نداریم و در واقع به مثابه یک معجزه الهی است که پس از ۱۴۰۰ سال ادامه دارد، گفت: این فرصت با خون اباعبدالله و اصحاب ایشان در اختیار ما قرار گرفته و باید از این فرصت در نهایت کمال استفاده شود.

کلانتری با بیان اینکه عهد کنیم که در مراسم اربعین امسال سنگ تمام گذاشته شود، افزود: بخشی از از خسارت‌های روحی و روانی دوران کرونا با مراسم فرهنگی اربعین حسینی جبران می‌شود و اگرچه مرکز ثقل مراسم اربعین در شیراز بین‌الحرمین است، اما تلاش شود تا همه شهر پوشش داده شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) همچنین با بیان اینکه امروز هم رسانه ملی حرف اصلی را در تبلیغات کشور می‌زند، تاکید کرد: یک کار تبلیغاتی پوششی تمام عیار در اربعین امسال انجام شود.

کلانتری افزود: اینگونه تصور نشود که تبلیغات اثری ندارد که اگر نداشت دنیای جدید از آن‌ها استفاده نمی‌کرد، لذا پیام بصری خود یک پیام خاص است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری در این حوزه به جد ورود کنند، چراکه امروز بحث حرم به تنهابی نیست که موضوع قدمت شیراز در مباحث مذهبی است.

برنامه‌های فرهنگی در مسیر بین الحرمین اجرا شود
محی‌الدین طاهری، رئیس جامعه روحانیت استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه نقطه محوری کل استان باید حرم مطهر باشد، گفت: طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم بایستی عملیاتی و محوریت‌های حرم در استان مشخص شود.

وی با یادآوری این مطلب که یکی از راه‌های اجرایی شدن این طرح، برگزاری مراسم اربعین در اطراف حرم مطهر است، افزود: هر ماه باید برنامه‌های مختلف فرهنگی در بین‌الحرمین شکل گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه این ظرفیت بین‌الحرمین در هیچ جای کشور وجود ندارد، تاکید کرد: پای افراد معتاد باید از این محل قطع شود و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بین الحرمین می‌توان ظرفیت‌های خوبی برای این مکان ایجاد کرد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان