کد خبر: ۱۴۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

فارس هدف گردشگری سلامت کشور‌های حاشیه خلیج فارس است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد: کشور عمان از هدف‌های مدنظر استان فارس در گردشگری سلامت و درمان است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در نشستی راهکار‌های تعامل بیشتر گردشگری سلامت فارس با کشور عمان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شیخ محمد البلوشی نماینده مجلس این کشور بررسی شد.

هادی شه‌دوست شیرازی گفت: گردشگری سلامت یکی از مزیت‌های نسبی استان فارس در حوزه گردشگری است که در سال‌های اخیر به آن توجه شده و در اولویت برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: کشور عمان از هدف‌های مدنظر استان فارس در گردشگری سلامت و درمان است که باید ساختار آن با تعامل طرفین اصلاح شود.

وی در این خصوص بیان کرد: استان فارس و شهر شیراز با پیشتازی در عمل‌های پیوند، چشم، پوست، مو و زیبایی یکی از مقاصد اصلی سفر کشور‌های همسایه حوزه خلیج فارس است که تسهیل در روند دسترسی بیماران و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی، اقامتی و رفاهی می‌تواند این حضور را دو چندان کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: بهره‌گیری از اساتید خبره علم پزشکی و متخصصین از مزایای استان فارس و شیراز است که درمان‌پذیران بدان واقف هستند ولیکن استفاده از این امکانات و منابع فاخر علمی و پزشکی نیازمند تغییر نگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم و تعامل متقابل با دستگاه‌های مجری است.

وی در ادامه گفت: ایجاد مراکز درمانی مناسب و متناسب با اولویت‌های خدمات گیرندگان از اهم موضوعات است.
 
شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه برخی افراد به‌صورت غیر رسمی و از مبادی غیراصولی و فنی نسبت به ارائه خدمات بعضاً نامناسب به گردشگران درمانی و سلامت اقدام می‌کنند، افزود: اقدام غیررسمی این‌گونه افراد قابل قبول نیست و افراد آموزش دیده بسیاری در این زمینه وجود دارد و باید از آن‌ها حمایت شود.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: می‌بایست ارائه خدمات به گردشگران سلامت و درمان در چارچوب قانونی تعریف شده صورت پذیرد تا در بروز مشکل بتوانیم برای رفع آن اقدام کنیم.

شیخ محمد البلوشی نماینده مجلس کشور عمان در این نشست با بیان اینکه کشور عمان آماده افزایش همکاری‌های دوطرفه در زمینه گردشگری سلامت است، افزود: شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه گردشگری به راحتی می‌توانند در کشور عمان سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه گفت: مردم کشور عمان به استان فارس و شهر شیراز نگاه ویژه‌ای و اعتماد خاصی دارند و به همین علت سفر‌های درمانی خود را ترجیحاً به این استان انجام می‌دهند.

نماینده مجلس کشور عمان افزایش پرواز‌های شیراز-مسقط و بالعکس را لازم دانست و اظهار کرد: با تأسیس شرکت در شیراز، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف بویژه گردشگری در استان فارس ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان