کد خبر: ۱۴۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

برگزاری نخستین دوره جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری فارس

هم­‌زمان با رونماییی از پوستر جشنواره فرهنگی و هنری هاتف توسط سردار آزادی، معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در شیراز، نخستین دوره جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری فارس « هاتف» با میزبانی معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس در شیراز کلید خورد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجتبی اشرافی، دبیر جشنواره در حاشیه آئین رونمایی از پوستر جشنواره، با اشاره به اهداف جشنواره هاتف بیان داشت: کمک به گفتمان­‌سازی فرهنگی و هنری معارف انقلاب اسلامی با شناسایی و حمایت از ایده­‌های نوآورانه و مبتکرانه­‌ی بسیجیان و پایوران و سربازان زیرمجموعه­‌ی بسیج اقشار و نواحی سپاه فجر فارس در حوزه­‌های هفت­گانه­‌ی هنری و ادبی و هم­‌چنین ایجاد یک پیش­ زمینه برای برگزاری جشنواره ملی و یا حتی بین­‌المللی برپایه داشته­‌های این جشنواره استانی و جشنواره­‌های مشابه، توسط معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس از اولویت­‌های ما برای برگزاری نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری هاتف بوده است.

 اشرافی با بیان نقل­‌قولی از مقام معظم رهبری در حیطه فرهنگ و هنر بیان نمود انقلاب اسلامی به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آن­‌جا که باید دربردارنده­‌ی مفاهیمی نو باشد، ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و  پیشرو باشد، گفت: بنابراین برای رسیدن به این نوع از هنر نیازمند شناسایی، هدف­گذاری و تبیین اصول هنر انقلاب اسلامی هستیم و این مهم از طریق برگزاری جشنواره­‌های این‌چنینی مثل جشنواره فرهنگی و هنری هاتف محقق می­‌شود.

دبیر جشنواره هاتف با تأیید و تأکید بر اجرای جشنواره استانی هاتف در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، اظهار امیدواری نمود که این جشنواره الگوی فستیوال­‌های جامع هنری و فرهنگی در استان و کشور باشد‌.


این استاد دانشگاه، با برشمردن ابزار اجرایی این جشنواره، ظرفیت­‌های موجود نیروی انسانی و هنرمند استانی ائم از بسیجی، دانشگاهی و شهرستانی؛ مرکز آفرینش­‌های هنری بسیج فارس، مراکز رقومی بسیج شهرستانی(جهرم و اقلید) و هم­‌چنین سازمان صدا و سیما، روابط عمومی سپاه فجر و سایر اقشار و نهادهای مرتبط در قالب انعقاد تفاهم­نامه همکاری را بازوان اجرایی و همکاران اصلی در اجرای این جشنواره استانی برشمرده و اذعان امیدواری کرد که این جشنواره بتواند به استعدادیابی و شکوفایی توانمندی­‌های بالاقوه شهرستانی و استانی در استان هنرپرور فارس منتهی شود.

اشرافی، حوزه­‌های رقابتی جشنواره هاتف  را شامل 7 حوزه­ «فیلم »،  «عکس»، «کتاب و نشر»، «هنرهای دیجیتال»، «سرود، نماهنگ و موسیقی»، «هنرهای تجسمی» و «تئاتر» دانسته و خاطرنشان نمود که این جشنواره در طی دو مرحله و در دو سطح قشری-ناحیه­‌ای و استانی برگزار می­‌شود. که در مرحله­ی اول، در یک مدت زمان مشخص تا آبان ماه 1400 اقشار و نواحی اقدام به برگزاری و انتخاب آثار منتخب در حوزه­‌های هفت­‌گانه نموده و این آثار و تولیدات منتخب را برای شرکت در مرحله استانی به ستاد استان و دبیرخانه جشنواره هاتف ارسال می­‌نمایند.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری هاتف اختتامیه این جشنواره را نیمه اول آذرماه 1400 و مصادف با گرامی­‌داشت هفته مبارک بسیج اعلام نمود.

برگزاری نخستین دوره جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری فارس

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان