کد خبر: ۱۴۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
امام جمعه کامفیروز:

انقلاب اسلامی، تحفه‌ی الهی و دفاع مقدس دانشگاه آدم سازی است

حجت الاسلام تقی زاده گفت: امام خمینی(ره) که این انقلاب را تحفه الهی و هدیه‌ی غیبی خواند و خداوند او را برای رهبری و هدایت یکی از بزرگترین چرخش های تاریخی بشر به سمت معنویات انتخاب کرده بود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی زاده امام جمعه کامفیروز با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ی دفاع مقدس، درباره نقش اثرگذار ِ امام خمینی رحمة الله علیه در زمان ِ جنگ،  بیان داشت: یکی از مسائلی که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مغفول مانده، نقش بسزای امام راحل ما و تاثیرگذاری ایشان است؛ همان که این انقلاب را تحفه الهی و هدیه‌ی غیبی خواند و خداوند او را برای رهبری و هدایت یکی از بزرگترین چرخش های تاریخی بشر به سمت معنویات انتخاب کرده بود.

وی افزود: امام خمینی در ابتدای جنگ با فهم الهی خویش و درک صحیحشان،  متوجه شدند که جنگ ما جنگ بین دو همسایه نیست بلکه تقابلی است بین جبهه حق و تمام دنیای کفر که صدام را به عنوان بازیچه دست خود علم کرده بودند‌.

بنابه گفته حجت الاسلام تقی زاده، بنیانگذار کبیر انقلاب مثل همیشه قدرت خود را از مردم میدید و با عرصه دادن به همین مردم و جوانان ۲۰ ساله، مقابل تمام کفر با تمام زرق و برقش ایستاد؛ امام خمینی(ره) با اتکا به نیرو و ایمان همین جوانان به اهدافی دست پیدا کرد که در ظاهر نشدنی بودند و از همین رو دفاع مقدس را دانشگاه آدم سازی خواند. 

امام جمعه شیراز در ادامه درباره‌ی حضور ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس اطلس، ادامه داد: فرزندان ارتشی این مرز و بوم کار بسیار بزرگی را انجام دادند که در طول تاریخ کشور ایران بی سابقه بود؛ جوانان ارتشی ما با ناو بندر مکران و ناوشکن بومی سهند پس از طی کردن ۲۴ هزار کیلومتر توانستند به شمال اقیانوس اطلس، جایی که حیاط خلوت ایالات متحده آمریکاست رسیده و در آنجا حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اینکه ارتش ما بتواند با تجهیزات بومی خویش این سفر دریایی پرخطر را با موفقیت به سرانجام برساند، مایه غرور و اعتماد به نفس ما است و این ناوگروه ضمن حضور در سن پترزبورگ روسیه، یکی از ۲۰ کشوری بود که در رژه روز نیروی دریای روسیه، با تجهیزات و ادوات خود مقابل رئیس جمهور آنها شرکت کرد.

حجت الاسلام تقی زاده تاکید کرد که وجه تمایز آنها نسبت به کشورهایی مثل پاکستان و هند این بود که ناو های آن ها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده بود لکن ناو ایرانی بومی و دست ساز جوانان خودمان بود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان