کد خبر: ۱۴۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

پیوند رودخانه چنارراهدار و فاضلاب گسسته می شود

خواست خدایی ناظر شورای شهر در منطقه پنج شهرداری شیراز از پیگیری برای حل مشکل رودخانه چنارراهدار خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، افسانه خواست خدایی ناظر شورای شهر شیراز در منطقه پنج شهرداری پس از بازدید از رودخانه چنارراهدار گفت: مشکل این محدوده سالهاست که درحال پیگیری است اما اقدامی موثر صورت نگرفته است. 

خواست خدایی با اشاره به همجواری برخی شهرک های شیراز با رودخانه چنار راهدار افزود: رهاسازی فاضلاب خانگی و برخی کارخانه های تولیدی از بالادست و همچنین زباله ریزی در حریم و بستر رودخانه سبب شده که مردم شیراز این محل را بابوی نامطبوعش بشناسند. 

وی ادامه داد: وزش باد سبب می شود شهرک های دورتر از این محدوده هم از این بوی نامطبوع بی نصیب نشوند. 

عضو کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: درمناطق کم برخوردار، برخی افراد به دلیل وضعیت نامناسب مالی، توانایی پرداخت هزینه های اتصال به شبکه فاضلاب را ندارند.
 
وی از همکاری شهرداری برای رفع این مشکل یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این معضل در محدوده فعالیت شهرداری است باید هماهنگی دستگاه های ذیربط از طریق این نهاد انجام شود. 

خواست خدایی گفت: شهرداری منطقه به صورت سالانه اقدام به لایروبی رودخانه و انتقال به سایت دفن زباله می کند اما رفع کامل این مشکل نیاز به اقداماتی اصولی دارد. 

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهارکرد: شهرداری باید در آغاز با استعلام بستر و حریم رودخانه و تعیین خط بستر رودخانه از اداره اب منطقه ای، مجوز اختصاص اعتبار جهت دیوارگذاری و تعیین محدوده رودخانه را دریافت کند. 

وی از بررسی این مشکل در کمیسیون حاشیه نشینی و محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد و افزود: با هماهنگی دستگاه های ذیربط برای رفع مشکلات رودخانه چنارراهدار و شهرکهای همجوار آن می توان بوی مطبوع را به همسایگان رودخانه هدیه داد.

گفتنی است مشکلات شهرک دستغیب نیز در این بازدید، بررسی شد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان