کد خبر: ۱۴۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

امروز حال سوباتان در پاسارگاد خوش بود/ آرزوهایی که حسرت نشدند!

پس از حدود دو ساعت طی مسیر به دشت پر پهنای سوباتان می‌رسیم، دشتی زیبا که توسط کوه های مرتفع موسی خانی، خرخره، تنگه قارچی و... به اغوش کشیده شده است و قرار است امروز دو نفر در این دشت وسیع غافلگیر شوند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، حدود بیست کیلومتر راه آسفالت و  بعد از آن سی کیلومتر راه خاکی را طی کردیم؛ دوساعتی در مسیر بودیم و گردنه ها و راه های پر پرییج خم را گذراندیم.

این موضوع  ذهن هر رهگذری را درگیر می کند که انگیزه زیادی می خواهد برای زندگی کردن در این نقطه از شهرستان پاسارگاد؛سخت است اینکه مجبور باشی این مسیر را برای رسیدن به آبادی هر روز در راه باشی.

پس از حدود دو ساعت طی  مسیر به دشت پر پهنای سوباتان می‌رسیم، دشتی زیبا که توسط کوه های مرتفع موسی خانی، خرخره، تنگه قارچی و... به اغوش کشیده شده است.

قرار است امروز دو نفر در این دشت وسیع غافلگیر شوند.

ابتدا به سراغ راهنمای گروه می رویم؛ آقای بهادر هوشیار این دو نفر را شناسایی و معرفی کرده است؛ پس از هماهنگی‌ های لازم به سمت چادر مورد نظر  حرکت می کنیم.

قرار است به دیدار سامان و میلاد برویم، میزبان اصلی ما امروز خانواده عشایری است که دو فرزندش معلول است و زندگی آنها پر از قصه های پر غصه ای است که دل هر انسانی را به درد می آورد؛ از گفتن غصه هایشان می گذریم و فقط از حال خوب امروز آنها می گوییم و می نویسیم.

سامان و میلاد جوانان این خانواده هستند، هر دو از داشتن نعمت سلامتی محروم( معلول حرکتی) اما لبخند آنها حاکی از آن است که زندگی می کنند و به همین زندگی راضی اند، هر چند آرزوهای در دل دارند، آرزوهایی که تا به امروز حسرت شده بودند.

با چهار خودرو به چادر عشایری این خانواده رسیدیم، انگار منتظر بودند و می دانستند قرار است تا به آرزوهای بزرگ (البته برای آنها) و پیش پا افتاده برای خیلی از ماها برسند.

سامان برادر کوچکتر همیشه گفته است که داشتن یک موبایل اندروید آرزویش بوده و حالا این کار به همت خیران تامین شده و توسط آقای فرماندار و مدیر آموزش و پرورش به او داده می شود.

مادرش می گوید همین دیشب، پسرش باز خواب موبایل دیده است؛ پس از گرفتن این موبایل سر از پا نمی شناسد؛ عصاهایش شده بودند بالی برای پرواز؛ انگار دنیا را به او دادند، چه کم توقع؛ حال دل حاضران و همسفران ما خوب می شود.

امروز حال سوباتان در پاسارگاد خوش بود/ آرزوهایی که حسرت نشدند!

نوبت به میلاد می رسد؛ برادر بزرگتر؛ او حتی توانایی حرکت هم ندارد و سالهاست برای حرکت کردن خود را به روی زمین می کشد.

حالا او هم به آرزویش می رسد؛ ویلچری به روز و بزرگ برای میلاد که توسط خیران و اداره بهزیستی شهرستان مهیا شده است و حالا دیگر میلاد می تواند راحت تر حرکت کند.

این تمام ماجرا نیست؛ دو دختر شش و هفت ساله هم در این خانواده هستند که حالا موقع مدرسه رفتن آنها فرا رسیده است؛ به آنها دو بسته کامل نوشت افزار داده می شود و صورت ماه این دو دختر بچه گل می اندازد و شاد و خوشحال به سوی چادرشان می روند

با نزدیک شدن به فصل سرما، داشتن یک چادر و تجهیزات جانبی آن از نیازهای این خانواده بود؛ این را هم هلال احمر شهرستان متقبل شده و تحویل پدر خانواده می شود

به گفته فرماندار شهرستان پاسارگاد در کنار این اقلام، بسته های معیشتی هم که توسط خیران و مجموعه فرمانداری شهرستان پاسارگاد مهیا شده، به این خانواده داده شد؛ بسته هایی که تا چند وقت می تواند دغدغه خوراک را برای این خانواده پر جمعیت برطرف کند.

فلاحی می گوید: حدود ۲۵ میلیون تومان اقلام ضروری زندگی به این خانواده عشایر اهدا شد و قطعا این مسیر برای هر خانواده نیازمند در شهرستان پاسارگاد طی خواهد شد.

امروز حال همه در سوباتان این دشت زیبای خشکیده پاسارگاد خوش بود؛ تشکر از همه آنهایی که این حال را امروز به دلهای گرفته مان تقدیم کردند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان