کد خبر: ۱۴۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع):

رسانه ابزار اصلی کار فرهنگی است

کلانتری گفت: رسانه ابزار اصلی کار فرهنگی است و نهادینه کردن لقب سومین حرم اهل بیت (ع) را که مقام معظم رهبری به شیراز دادند، توسط رسانه ها امکان پذیر است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) امروز ۲۷ شهریور ماه در جلسه مجمع هم اندیشی اصحاب رسانه باموضوع نقش رسانه در اعتلای فرهنگ وتوسعه استان فارس با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع)، با اشاره به نقش مهم رسانه در مباحث مختلف، عنوان کرد: نقش رسانه همواره در همه زمینه ها مهم بوده به گونه ای که در قرآن هم راجع به این موضوع آیه وجود دارد.


وی با بیان اینکه رسانه یعنی چشم و چراغ جامعه و ترسیم کننده مسیر کلی جامعه بشری، اظهار کرد: رسانه آن قدر مهم است که جنگ امروز بشر جنگ رسانه‌ها است؛سرنوشت بشر را رسانه‌ها رقم می زنند.


کلانتری تصریح کرد: موضوع توجه به رسانه آنقدر مهم است که ۹۰ درصد بودجه تبلیغات جهانی صرف رسانه‌ها می‌شود، با رسانه می توان از کاه، کوه ساخت یا کوه عظیمی را محو کرد.

 وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی از ابتدا اصلی‌ترین رسانه‌ها های دنیا را در چنگ خود گرفتار است، افزود: اکنون غول های رسانه جهان در دست استکبار جهانی هستند و در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی  ائتلافی ایجاد کرده و از تمام قدرت و سرمایه خود استفاده می‌کنند تا جای باطل و حق و شهید و جلاد را عوض کنند و همه اینها برای وارونه کردن حقایق امروز جامعه ما، دست به دست هم می‌دهند، پس نباید رسانه را اصلاً دست کم گرفت و فرقی هم بین روزنامه، خبرگزاری، صدا و سیما و دیگر رسانه ها وجود ندارد.


کلانتری با اشاره به اینکه گاهی حتی لباس تن یک فرد رسانه است و پیامی را به مخاطب منتقل می کند، گفت: در جنگ فرهنگی همه این چیزها کارکرد دارد، پس تقاضای من این است که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود به ویژه آنان که مدعی خون شهدا هستند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با طرح این پرسش که  انقلاب اسلامی ایران مگر بزرگترین انقلاب مردمی جهان نیست؟ اظهار کرد: این موضوع مورد تایید سیاسیون جهان است و این حرکت مردمی با حضور مساجد شکل گرفت.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: رسانه ابزار اصلی کار فرهنگی است و اگر بخواهیم لقب سومین حرم اهل بیت (ع)را که مقام معظم رهبری به شیراز دادند نهادینه کنیم، توسط رسانه ها امکان پذیر است، این لقب باید به کل جهان معرفی شود و هیچ راهی جز تلاش و همکاری رسانه در این راستا وجود ندارد.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) در پایان تاکید کرد: باید سندی به عنوان نقشه راه تنظیم شود و از اساتید دانشگاه، دانشجویان، نخبگان، رسانه ها و مسئولین استانی با تجربه، استفاده شود و یک اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز تشکیل گردد تا در راستای معرفی سومین حرم اهل بیت تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان