کد خبر: ۱۴۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
به همت امدادگران هلال احمر انجام شد:

اجرا «نذر آب ۴» استان فارس در روستاهای هرمزگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از ارائه خدمت این جمعیت در قالب طرح ملی «نذر آب ۴» در روستاهای خرگوشی، گز، کرتان و مغ رحمت در دهستان بیابان شهرستان سیریک استان هرمزگان خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس امروز، ۲۷ شهریورماه در آئین افتتاحیه آب‌رسانی به روستاهای هرمزگان، از ارائه خدمت این جمعیت در قالب طرح ملی «نذر آب ۴» در روستاهای خرگوشی، گز، کرتان و مغ رحمت در دهستان بیابان شهرستان سیریک استان هرمزگان خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح یک میلیارد تومان خدمات آبی ارائه شد.

وی اضافه کرد: تیم داوطلبان و خیران جمعیت فارس در قالب طرح نذر آب با حضور در روستاهای خرگوشی، گز، کرتان و مغ رحمت به ارائه خدمات آبی با تامین ۱۰ هزار متر لوله ۷۵ و ۱۱۰ پلی اتیلن پرداختند.

درویشی با تقدیر از خیران حقیقی و حقوقی جمعیت هلال احمر فارس و بوشهر که در این امر خداپسندانه و بشردوستانه مشارکت و به یاری مردم محروم روستاهای استان هرمزگان شتافتند، گفت: فاز نخست بهره‌برداری از لوله‌های کار گذاشته شده برای آب‌رسانی به روستاهای یاد شده روز چهارشنبه، ۲۵ شهریورماه با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و مدیران ارشد جمعیت‌های فارس، بوشهر و هرمزگان و همچنین سایر مقامات استانی و بومی اجرا شد.

محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز گفت: جمعیت هلال احمر اهل بازدید و صرفا کلنگ‌زنی نیست بلکه تا اتمام و رفع نیاز حیاتی مردم در کنار آنها ایستاده است.

وی از دست‌اندرکاران برگزاری نذر آب ۴ تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم ۱۰۰ روستای استان هرمزگان که به صورت سقایی و سیاری آب‌رسانی می‌شود، در سال آینده با مشارکت سه ضلع مردم، خیرین و مسئولان مشکلشان حل و از نعمت آب بهره‌مند شوند؛ این کار در صورت مشارکت و پیگیری جدی این سه گروه در طول یک سال شدنی است.

نصیری با اشاره به اینکه ما در جمعیت هلال احمر از توان داوطلبین و خیرین دیگر استان‌ها برای رسیدگی به مناطق محروم استفاده کرده‌ایم، گفت: با توجه به جمع‌آوری یک میلیارد تومان توسط جمعیت، داوطلبان و خیران فارسی از جمله شرکت کاریزما و همچنین پیگیری شبکه مجمع خیران آبرسان فارس برای فاز دوم برنامه نذر آب ۴ و آب رسانی به هفت روستای دیگر در استان هرمزگان، سازمان داوطلبان جمعیت مرکز از محل کمک‌های مردمی نیز ۲ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول، جمعیت هلال‌احمر با کمک جوانان، امدادگران، داوطلبان و خیرین برای تأمین آب پایدار ورود کرده لذا سرمایه اصلی ما داوطبینی هستند که بدون هیچ چشمداشتی با مجموعه هلال‌احمر همراهی و همکاری دارند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر حلقه اتصالی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، گفت: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر موضوع بشردوستی و خدمت بی‌منت است که در جریان برگزاری طرح نذر آب در مناطق محروم،‌ به‌خوبی شاهد آن هستیم.

نصیری در پایان گفت: طرح نذر آب با هدف ارتقای سطح سلامت آب شرب، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات درمانی و معیشتی به خانواده‌های متاثر از پدیده خشکسالی در چهار استان کشور که با این پدیده مواجهند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان