کد خبر: ۱۴۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قهرمان پارا المپیک در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه»:

خواهان تغییر در قانون استخدامی مدال آوران هستیم/ رژه مراسم اختتامیه توکیو برای همیشه در خاطرم خواهد ماند

جوانمردی گفت: یکسان سازی حقوق ورزشکاران رشته‌های المپیکی و پارالمپیکی در صندوق حمایت از قهرمانان، خواسته ما از مدت ها پیش تا کنون است.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، پس از بازگشت تیم پر افتخار پارالمپیک ایران از مسابقات توکیو، ساره جوانمردی مدال آور رشته تیر اندازی در گفتگو با خبرنگار این رسانه از مشکلات ورزشکاران پارالمپیکی و پرچداری خود در مراسم اختتامیه مسابقات پارالمپیک توکیو سخن گفت.

وی ضمن اشاره به حمایت های موثر کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان برای آماده سازی ورزشکاران بیان کرد: حمایت ها از ورزشکاران پارالمپیکی رشته تیراندازی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم و ورزشکاران در ایران و جهان به شکل مطلوبی نیست، چرا که ورزشکاران توقع بالا و به جایی دارند و حمایتی های لازم تحقق پیدا نکرده است. 

جوانمردی با بیان اینکه یکی از تفاوت های جدی که بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی وجود دارد اینست که طبق قانون تنها فرزندان مدال‌آوران پارالمپیک می‌توانند استخدام شوند، اظهار کرد: در حالی که ما قریب به هشت سال است که خواهان تغییر این ماده تبصره و استخدام خود ورزشکاران نیز هستیم.

این قهرمان جهانی با اشاره به دیگر خواسته های ورزشکاران پارالمپیکی، ادامه داد: یکسان سازی حقوق ورزشکاران رشته‌های المپیکی و پارالمپیکی در صندوق حمایت از قهرمانان هست و با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و معیشتی از انتظار میرود تا با حمایت های لازم بخشی از زحمات ورزشکاران جبران شود.

وی سختی محیا سازی فشنگ و تجهیزات تیراندازی برای مسابقات توکیو را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: رشته تیراندازی که رشته ای بسیار پرهزینه و مصرفی است و در مدت اخیر به خاطر تحریم ‌ها، رشته تیراندازی در خصوص خرید سلاح و فشنگ مورد فشار قرار گرفته است و نگرانی ما بابت مسابقات پیش رو علی الخصوص مسابقات آسیایی است با وجود شرایط فعلی و کمبود فشنگ و افزایش هزینه ها برای مسابقات خفیف پنجاه متر به با مشکل مواجه خواهیم شد.

جوانمردی در خصوص شرایط برگزاری در زمان مسابقات افزود: شرایط ما تا مسابقه ۱۰ متر بادی به خوبی پیش رفت و موفق به کسب طلا و ثبت رکورد جهانی در مسابقات پارالمپیک شدم اما متاسفانه در مسابقات خفیف ۵۰ متر، به خاطر شرایط آب و هوایی و برگزاری مسابقه در فضای باز و باد و باران دچار بد شانسی شدم و در شرایطی که خانم‌ها و آقایان با در کنار هم رقابت میکنند به عنوان تنها خانم از ۸ نفر راه یافته به فینال مقام هفتمی را کسب کردم؛ انشاالله در مسابقات پاراآسیایی بتوانیم خفیف ۵۰ متر را جبران کنم و با کسب مدال در مسابقات هموطنانم را دلشاد کنم.

قهرمان جهانی تیر اندازی در رابطه با پرچمداری کاروان ایران در مراسم اختتمایه مسابقات تصریح کرد: معمولاً ورزشکاری که بهترین عملکرد را در مسابقات داشته باشد به عنوان نماینده معرفی می‌شود و نظر به لطف کمیته ملی پارالمپیک به عنوان پرچمدار کاروان ایران در مراسم اختتامیه انتخاب شدم که با نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همراهی خانم یامامورا، مادر معنوی شهید بابایی مزین شده بود.

رژه مراسم اختتامیه توکیو برای همیشه در خاطرم خواهد ماند

وی در پاسخ به خبرنگار شیرازه مبنی بر بهترین خاطره به جا مانده از مسابقات توکیو بیان کرد: به عنوان یک زن ایرانی مسلمان تصمیم گرفتم که در مراسم رژه اختتامیه انتخاب با حجاب و پوشش چادر شرکت کنم که بازتاب زیادی بین مردم داشت و باعث شد لحظه ای که پرچم مقدس کشورمان برافراشته میشود و با چادر به عنوان نماینده جمهور اسلامی ایران قدم بر میدارم، برای همیشه در ذهن من باقی بماند و به عقیده من هیچ افتخاری بالا تر از این نیست.

این مدال آور پاراالمپیکی در خصوص وضعیت برگزاری مسابقات توکیو اذعان داشت: به خاطر شرایط ویژه کرونایی، کاملا در قرنطینه بودیم و وضعیت برگزاری مسابقات برای ورزشکاران ایرانی و ورزشکاران سایر کشور ها بسیار دشوار بود و فشار مضاعفی بر ورزشکاران وارد شد اما میزبان بر بهتر برگزار کردن رقابت ها در تلاش بود.

جوانمردی در پایان ضمن تشکر از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان افزود: ورزشکاران پارلمپیکی نهایت تلاش خود را در افتخار آفرینی برای میهن عزیزمان خواهند داشت و امیدوارم که بتوانیم مایه درخشش ایران در سطح بین المللی باشیم.

گفتنی است که این ورزشکار پارالپیکی در مسابقات توکیو موفق به کسب دو مدال طلای انفرادی در تیراندازی ۱۰ متر بادی و تپانچه و خفیف ۵۰ متر و یک مدال طلا و یک مدال نقره در بخش گروهی شده است.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان