کد خبر: ۱۵۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

برداشت یاقوت سرخ در کازرون آغاز شد

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انار از سطح ۱۸۰۰ هکتار از باغ‌های کازرون آغاز شد.
به گزارش سرویس شهرستان شیرازه، زهرا پناه کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۲ هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود، تصریح کرد: میانگین عملکرد باغات انار در کازرون ۴۰ تن در هر هکتار است.

به گفته این مقام مسئول؛ انار از جمله محصولاتی است که سازگاری کامل با شرایط آب و هوایی کازرون دارد و برداشت این محصول تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

پناه با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی سومین قطب تولید انار در استان فارس است، افزود: عمده محصول انار این شهرستان در منطقه شاپور تولید می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کرم گلوگاه یک آفت مهم برای محصول انار در شهرستان کازرون است، ابراز کرد: رعایت مسائل بهداشتی و دفع درست ضایعات انار از سطح باغ‌ها، استفاده از دستگاه پرچم زدا و نصب تله‌های فرمونی و نوری در زمان مناسب مهمترین راه‌های پیشگیری از توسعه این آفت است.

پناه بیان کرد: عمده‌ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان کازرون شامل رباب، بریت، اتابکی و میخوش است و این محصول به سایر استان‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و عراق، صادر می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: با توجه به نبودن صنایع فرآوری مناسب در شهرستان، سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار سودآور باشد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون برای راه اندازی فرآوری صنایع تبدیلی انار از سرمایه‌گذاران حمایت جدی می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان