کد خبر: ۱۵۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

تمام دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس مسئول هستند

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولی اصلی بحث دفاع مقدس می‎شود، به معنای این نیست که دیگران هیچ مسئولیتی ندارند، گفت: تمام دستگاه‌ها در این قضیه مسئول هستند یعنی هیچ دستگاهی در این حوزه معاف نیست.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس، هفته دفاع مقدس را فرصت بی‌نظیری برای توسعه فرهنگ ناب اسلامی توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس حقیقتاً آنقدر ذوابعاد است که دقیقاً همان گنجی است که رهبر معظم انقلاب از آن تعبیر کرده‌اند.


وی در این خصوص افزود: سال‌های سال است که از این گنج و منبع غنی بهره‌برداری می‌کنیم و هنوز هم آن چیزی که استحصال شده نسبت به آن چیزی که باقی مانده، یک درصد ریز است و جای کار فراوانی دارد.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولی اصلی بحث دفاع مقدس می‎شود، به معنای این نیست که دیگران هیچ مسئولیتی ندارند و همه رها کنند و کار را به دوش سپاه بسپارند در صورتی که تک تک دستگاه‌ها مسئول هستند یعنی هیچ دستگاهی در این حوزه معاف نیست زیرا دفاع مقدس یک نعمت خدادادی است که باید به نحو احسن همه از آن استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با تأکید بر اینکه در هفته پیش رو تمام دستگاه‌ها به هر شکلی که قانون اجازه می‌دهد در بحث برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشارکت جدی داشته باشند، گفت: افرادی که در جریان دفاع مقدس بودند، بسیاری از مسائل برایشان عادی است یعنی نسل دفاع مقدس چون کف میدان و در بعد اصلی زورآزمایی بودند، هنوز هم آن جریان در ذهن دارند و زندگیشان با همان شکل می‌چرخد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات غفلت ما باعث می‌شود جای جلاد و شهید عوض شود، گفت: در قصه دفاع مقدس کم کم زمزمه‌هایی که هم منافقان، هم سلطنت‎‌طلبان، هم استکبار جهانی و هم صهیونیزم بین‌الملل پشت آن هستند به گوش می‌رسد و تلاش می‌کنند تا کم کم نقاط قوت تبدیل به ضعف شوند و از دفاع مقدس چهره دیگری به مردم نشان دهند لذا باید به صورت کامل از این نعمت خدادادی مراقبت کنیم.

کلانتری با یادآوری اینکه تاکنون بیش از 6 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است، گفت: این تعداد کتاب یعنی یک کتابخانه و در هیچ موضوع دیگری این تعداد کتاب منتشر نشده است البته رهبر معظم انقلاب هم گلایه داشتند که باید به زیباترین شکل ممکن دفاع مقدس را ترسیم کنیم تا جاودانه شود.

وی کتاب‌هایی نظیر «دا»، «پایی که جاماند» و غیره را از جمله کتاب‌های موفق حوزه دفاع مقدس برشمرد که انقلابی در میان نسل جدید ایجاد کرد و افزود: از همه دستگاه‌ها درخواست می‌شود که غیر از کارهای متعارف نظیر همایش و نمایشگاه که همه انجام می‌دهند، کاری کنند تا مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس تبدیل به فرهنگ شود زیرا ماندگاری این کار بیشترین معرفت‌افزایی را به دنبال خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه کتاب‌های زیبا و موثق در حوزه دفاع مقدس تحول ایجاد می‌کنند و آن کار عمیق فرهنگی و ماندگاری که همیشه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، محقق می‌شود، گفت: فکرسازی و اندیشه‌پروری را می‌توان با فرهنگ کتابخوانی پیش برد و ترویج کتابخوانی هم جزو وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

وی یکی از ضعف‌های اصلی در کشورمان را در حوزه مطالعه کتاب برشمرد و گفت: این ضعف را باید با همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها برطرف کنیم و گمان نکنیم که مربوط به وظایف یک سازمان مشخص است.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان