کد خبر: ۱۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

شیراز میزبان ششمین کنگره بین‌المللی ایثار و زنان عاشورایی شد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی «ایثار و زنان عاشورایی» در شیراز خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره در دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سیدعلی محمد محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، ۲۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی «ایثار و زنان عاشورایی» در شیراز خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره در دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود که اگر بسته به شرایط شیوع کرونا تلاش می‌کنیم به صورت حضوری آن را برگزار کنیم.

وی با یادآوری تاکنون ۵ دوره این جشنواره به صورت ملی در تهران برگزار شده است، افزود: با توجه به جایگاه شیراز و استان فارس در عرصه شعر و ادب میزبانی ششمین دوره به این دیار رسید و تلاش کردیم تا این جشنواره را امسال به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

محمدی یکی از راه‌های انتقال فرهنگ کشورها را استفاده از ابزار هنر از جمله شعر دانست و گفت: شعر در راس ابزارهای قرار دارد که می تواند انتقال فرهنگ را به عهده بگیرند.

وی با یادآوری اینکه در برگزاری این کنگره نهادهای مختلف فرهنگی همکاری و مشارکت دارند، گفت: علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند از طریق سایت «نوید شاهد» اقدام کنند.

فرحروز فاتحی، نایب رئیس شورای سیاستگذاری در بخش بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی نیز در این نشست گفت: تاکنون در قالب این کنگره۲ کتاب پیرامون حضرت زینب(س) تولید شده که یکی از آن در زمان ششمین کنگره ایثار و زنان عاشورایی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره در حوزه‌های مقاومت و تاثیر انقلاب اسلامی در سایر کشورهای منطقه برگزار شده است، اضافه کرد: در کنگره قبلی بحث حضرت زینب(س) در نظر بود و امسال بخش و جایزه ویژه پیرامون حضرت زینب(س) در نظر گرفته شده است.

محمد مرادی، دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی ایثار و زنان عاشورایی نیز در این نشست، ۱۰ آذرماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره اعلام کرد و گفت: برای موضوعات کنگره، گستردگی موضوعی در حوزه ایثار مدنظر قرار داده‌ایم، ایثار انسانی و عقلانی، ایثار در نگاه اسلامی، ایرانی و انسانی از جمله این موضوعات هستند و فارغ از دغدغه‌ها هر اثری را که حس می‌کنند در مورد ایثار است برای دبیرخانه ارائه کنند چرا که به طور مثال ورزشکاران بانویی که با حجاب اسلامی ورزش و مبارزه می‌کنند، در حال ایثار هستند.

وی با اشاره به اینکه کنگره در بخش‌های شعر سنتی، نیمایی و نو، کودکان و نوجوان و سرود و ترانه برگزار می‌شود، افزود: بخش ویژه زبان در انگلیسی و عربی است و از سه زاویه برای بین‌المللی شدن فراخوان فعالیت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان