کد خبر: ۱۵۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

خودسازی در امتداد روحیه جهادی است/ از دانشکده علوم قرآنی تا روستای الزهرا

اردوی جهادی چندین وجه عملکردی دارد، چرا که همه جنبه ‌ها، ظرفیت ها و استعدادهای یک انسان را مورد پرورش و رشد قرار می دهد و یکی از بهترین برنامه ها جهت ایجاد و تقویت روحیه جهادی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد امین علیدادی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شیراز در خصوص گروه جهادی این دانشکده که متشکل از دانشجویان آن میباشد بیان کرد: گروه جهادی شهید کمیل صفری تبار که زیر مجموعه بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شیراز میباشد و از سال ۹۸ تا کنون مشغول به فعالیت می‌باشد.


این فعال جهادی ضمن بیان اینکه شرکت در اردو های جهادی بهترین راه حل تقویت روحیه جهادی میباشد اضافه کرد: حضور در اردوهای جهادی به موجب تماس مستقیم با مردم و ایجاد احساس مسئولیت باعث کشف نقاط ضعفمان می‌شود و نیز تمرین خودسازی در کنار خدمت و آشنایی با فضای جامعه میسر می‌شود.


علیدادی با بیان اینکه فعالیت های جهادی با حضور برادران و خواهران دانشجو انجام می‌پذیرد گفت: در اردوی جهادی که در شهریور ماه سال گذشته واقع در روستاهای الزهرا، چنار زاهدان، محمود آباد و جمال آباد برگزار شد، فعالیت‌ های فرهنگی، عمرانی و ساخت ساز منازل برای نیازمندان این روستا ها صورت گرفت.


وی در ادامه برگزاری اردوهای جهادی را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: اردوی جهادی چندین وجه عملکردی دارد چرا که  همه جنبه ‌ها، ظرفیت ها و استعدادهای یک انسان را مورد پرورش و رشد قرار می دهد و یکی از بهترین برنامه ها جهت ایجاد و تقویت روحیه جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شیراز با بیان اینکه این اردوی جهادی با همکاری دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد افزود: در همان ابتدا منطقه سرچهان جهت برگزاری اردوی جهادی به ما معرفی شد که متوجه شدیم دانشگاه صنعتی شیراز نیز قصد برگزاری چنین اردویی در منطقه سر چهان و در زمانی مشابه را دارند، از این رو طی جلسات برگزار شده، تصمیم گرفتیم که توانایی ها، ظرفیت‌ ها و نیروهای هر دو گروه را تجمیع کرده تا بتوانیم اردو را با شرایط مطلوب موثر تری برگزار کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از خطراتی که در حال حاضر گریبان گیر نسل جوان میباشد، اینست که فکر می‌‌کند امتیازی ویژه تری نسبت به بقیه دارد و همین است که احساس برتری و تافته جدا بافته بودن  می‌کنند که این یک خطر شخصیتی بزرگ به شمار میآید و یکی از راه های از بین بردن این حس و جلوگیری از رشد این بیماری، تقویت و پرورش روحیه جهادی است.

علیدادی دیگر فواید اردو های جهادی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اردوهای جهادی انسان ساز هستند و زمینه ساز انسجام تشکیلات و کشف نیروهای مورد نیازش است و باعث توسعه روزافزون تشکیلات می‌شود.

وی در تشریح سایر اقدامات این گروه جهادی افزود: در طول سال فعالیت هایی شامله تغسیل اموات کرونایی، توزیع غذای گرم بین کارتون خواب ها و کودکان کار ،پخت و توزیع حدود 6000 پرس غذای گرم در اعیاد و مناسبت هایی نظیره عید غدیر، نیمه شعبان و قربانی گوسفند در عید قربان میباشد که میان مستضعفین و نیازمندان در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان شیراز توزیع میشود.

علیدادی در پایان تأکید رهبر انقلاب مبنی بر کار و تلاش در راستای خدمت به محرومین را خاطر نشان کرد و گقت: طبق بیانات حضرت آقا که فرمودند روحیه جهادی باید روز به روز توسعه پیدا کند، فواید روحیه جهادی نیز گسترش عدالت است و در واقع افراد با حضورشان در اردوی جهادی،نه تنها آرمان های اسلام را تبلیغ می‌کنند و سفیران انقلاب اسلامی هستند بلکه با عملشان، مردم را با اسلام و انقلاب آشنا می‌کند.



انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان