کد خبر: ۱۵۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

اولین‌ گردهمایی هسته‌های مردمی مقابله با اعتیاد در فارس

هم‌زمان با هفته‌ی دفاع مقدس، برای اولین‌بار هسته‌های مردمی احرار، متشکل از فعالان حوزه‌ی مقابله با اعتیاد در استان فارس تشکیل و حمایت می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدجعفر دوست‌دار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس، ضمن اعلام خبر گردهمایی بیش از هفتاد هسته‌ی مردمی مقابله با اعتیاد از سراسر استان فارس گفت: براساس راه‌بُرد اصلی معاونت اجتماعی مبنی بر مردمی‌سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی، هسته‌های مردمی مقابله با اعتیاد با نام جمعیت احرار ،به منظور پیشگیری، صیانت، مقابله، درمان و مطالبه‌گری تشکیل و راه‌اندازی شده است که سپاه با هدف حمایت از این مجموعه‌ها، گردهمایی یک‌روزه‌ی مدیران هسته‌های احرار را با رویکرد توان‌مندسازی، آموزش و تبادل تجربیات برنامه‌ریزی کرده است.

دوست‌دار در این خصوص افزود: از آن‌جا که دانشگاه دفاع مقدس به آموخت که جز با اتکای به مردم امکان غلبه بر سختی‌ها و تنگناها وجود ندارد، معتقدیم در میدان مقابله‌ی با آسیب‌های اجتماعی نیز بایستی مردم به میدان بیایند. لذا در همین راستا این برنامه روز جمعه دوم مهرماه در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ برگزار می‌شود و بنا داریم براساس اولویت‌دهی به شاخصه‌های محله‌محوری، مردم‌محوری و مساله‌محوری زمینه‌ی ورود جدی‌تر ظرفیت‌های مردمی را به عرصه‌ی جنگ خطیر مقابله با اعتیاد به‌صورت عالمانه و مستمر فراهم کنیم.

معاون اجتماعی سپاه فجر اظهار امیدواری کرد که با تمسک به تنها راه‌برون رفت از مشکلات، یعنی فراگیریِ نهضت مردمی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و هموارسازی مسیر مشارکت فعال و هدفمند مردم در کمک به حاکمیت، بتوانیم در موضوعات و مشکلات مختلف اجتماعی از جمله اعتیاد گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان