کد خبر: ۱۵۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز:

شجاعت و مقاومت در صدر اصول رزمندگان اسلام دفاع مقدس بود/ اجرا ۴۰۰ برنامه متنوع در شیراز

علیپور گفت: رزمندگان ما با مقاومت، استکبار را شکست دادند و روحیه نوع دوستی در ۸ سال دفاع مقدس نمود پیدا کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمد بهادر علیپور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ثارالله(ع) شیراز امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یاد خاطره ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: ۴۱ سالگرد هفته دفاع مقدس را پشت سر می گذاریم و امیدواریم بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم.

وی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اوایل انقلاب اسلامی ارتش ما سازماندهی مجدد می گرفت و سپاه پاسداران و بسیج نیز در ابتدای تشکیل خود بود و ۹ ماه بعد از تشکیل بسیج، جنگ تحمیلی را رژیم بعث عراق شروع کرد؛ با توجه به اینکه تشکل نظامی کشور ما نوپا بود، ملت ما خوب درخشید و آموزش نیروهای نظامی تازه نفس در جبهه های حق علیه باطل انجام شد.

وی با اشاره به اینکه روحیه و ایثار رزمندگان دفاع مقدس برتری ما نسبت به دشمن بود، تاکید کرد: لشکر صدام از لحاظ تجهیزات نظیر سلاح، تانک، موشک و... تا دندان مسلح بود و در دشمنان ما تفکر ایثار و شهادت وجود نداشت برای همین باعث شد که جوانان ما در جنگ نا متقارن پیروز شوند.

علیپور ادامه داد: روحیه ایثار و تلاش همچنان ادامه دارد چراکه تجلی آن را در شهدای امنیت، وطن و شهدای مدافع حرم نمایان شد. 

فرمانده ناحیه ثارالله (ع) با بیان اینکه  رزمندگان ما با مقاومت، استکبار را شکست دادند، گفت: روحیه نوع دوستی در ۸ سال دفاع مقدس نمود پیدا کرد و شجاعت و مقاومت در صدر اصول رزمندگان ما بود. 

وی آخرت جویی، اخلاص و حق طلبی را از دیگر ویژگی های مردان جبهه ها دانست و گفت: افرادی نظیر حاج قاسم سلیمانی ها ناممکن را ممکن کردند و عمر خود را پای انقلاب صرف نمود.

بنابه گفته فرمانده سپاه ثارالله(ع)، رزمندگان دفاع مقدس با ایثار های خودشان میراث گرانبهایی را برای ما که نسل آینده هستیم به جا گذاشتند و نیاز نیز باید حافظ آن باشیم و مایه افتخار است که ناحیه مقاومت ثارالله(ع) به بیش از ۶۰ هزار رزمنده دفاع مقدس شیراز خدمات دهی می کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ برنامه عمومی توسط پایگاه های مقاومت و رده های مختلف این ناحیه برگزار می شود و بیش از ۸۰ برنامه شاخص در این زمینه برنامه ریزی شده که از جمله آن رزمایش کمک مومنانه با تهیه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی است.

علیپور مراسم لاله های آسمانی با محوریت شهدای مناطق را از دیگر برنامه های شاخص این هفته عنوان کرد و گفت: مراسم آبروی محله توسط پایگاه های مقاومت جلوی درب منازل شهدا برگزار می شود. 

این مقام مسئول، افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس و دیدار با مدافعان سلامت و کادر درمان به صورت شاخص را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد:  برای تبیین دست آورد های دفاع مقدس به ویژه در سطح بین الملل کلاس هایی در سطح فضای مجازی تدوین و اجرا می شود. 

فرمانده سپاه ثارالله(ع)، دیدار از جانبازان عزیز ۸ سال دفاع مقدس بیمارستان جنت شیراز، برپایی ایستگاه سلامت، راه اندازی کاروان انتقال خون، مراسم، شبی با شهدا و برپایی ۱۰ موکب به مناسبت اربعین را از دیگر برنامه های این ناحیه در هفته دفاع مقدس اعلام کرد. 

وی تصریح کرد: زنگ ایثار در مدرسه شاهد دالکی نواخته می شود و نشست های بصیرتی با موضوع قیام سیدالشهدا(ع) با حضور اساتید برجسته در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد. 

علیپور از شبیه سازی یکی از عملیات های مدافعان حرم استان فارسی در سوریه خبرداد و گفت: پشت کارخانه سیمان یکی از عملیات های رزمندگان مدافعان حرم در سوریه شبیه سازی می شود که با برپایی غرفه های فرهنگی، رسانه ای همراه خواهد بود. 

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان