کد خبر: ۱۵۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

جلوگیری از خسارت مگس مدیترانه‌ای در باغ های انار ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از مشاهده آفت مگس مدیترانه‌ای و احتمال خسارت در باغ های انار این شهرستان خبر داد و گفت: این آفت به دلیل تعداد نسل بسیار بالا و همه چیز خواری می‌تواند تا ۹۰ درصد به محصول انار خسارت وارد کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سیدناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از مشاهده آفت مگس مدیترانه‌ای و احتمال خسارت در باغ های انار این شهرستان خبر داد و گفت: این آفت به دلیل تعداد نسل بسیار بالا و همه چیز خواری می‌تواند تا ۹۰ درصد به محصول انار خسارت وارد کند.

وی با بیان اینکه امسال پروژه پیش آگاهی و نصب تله در سطح سه هکتار از باغ های انار ارسنجان انجام شده است ابراز کرد: در برخی از این تله ها، مگس مدیترانه‌ای مشاهده شده است که لزوم پايش و مبارزه با این آفت را در باغ های انار نشان می دهد.

حسینی در ادامه اظهار کرد: این آفت بیشتر به محصولات شیرین مانند هلو، زردآلو، گلابی، سیب، گوجه، آلو، توت، انجیر، خرمالو، انار و مرکبات حمله می‌کند و علایم خسارت به صورت تغییر رنگ در محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید میوه ظاهر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان تاکید کرد: نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس یا فرمونی به تعداد پانزده تا بیست عدد در هکتار برای شکار انبوه تاثیر بسزایی در جلوگیری از خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای دارد.

حسینی خرمی استفاده از طعمه غذایی مسموم و محلول پاشی با پروتئین هیدرولیزات با نسبت سه در صد لیتر آب را از دیگر روش های کاهش خسارت این آفت برشمرد  و تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با این آفت، برداشت به موقع میوه های رسیده، جمع آوری و انهدام میوه های آلوده است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان