کد خبر: ۱۵۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

ایمنی بازارهای بافت تاریخی در دستور کار قرار گرفت

قانع نسبت به بی توجهی به برخی نکات ایمنی در بازارهای بافت تاریخی و خطرات ناشی از آن هشدار داد و طی نشستی با اعضای شورای بازار، کارشناسان میراث فرهنگی و رییس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، درخواست همکاری در برقراری ایمنی در این اماکن به صورت خاص نمود.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جلسه  بررسی وضعیت ایمنی در بازارهای بافت تاریخی و در معرض خطر از جمله بازار وکیل شمالی، وکیل جنوبی، سرای مشیر، بازار شاه چراغ، بازار روح الله، اردو بازار و ... و جلوگیری از وقوع حوادث افزود: برای حفظ بازار های تاریخی شیراز  و همچنین تضمین سلامت شهروندان و گردشگران و بازاریان و ایمن سازی این بناهای قدمت دار به همکاری ادارات مرتبط و البته همکاری هیئت امنا و کسبه بازار نیازمند هستیم.

وی بابیان اینکه اماکن تجمعی از جمله بازارها همواره مورد توجه سازمان آتش‌نشانی قرار دارد، گفت: بار اشتعال  در این بازارها بسیار بالا است بنابراین در صورت وقوع حادثه به سرعت گسترده می‌شود، از طرفی قدیمی بودن ساختمان این اماکن سبب می‌شود تا حریق به راحتی گسترش پیدا کند.


قانع درادامه اظهاذر کرد: اگر بازاریان با ما همکاری کنند تا بتوانیم در بحث برق، جداسازی فضاها، سیستم‌های اعلام و اطفا حریق و.. اقدامات لازم را انجام دهیم می‌توانیم ریسک حریق در بازار را بسیار کاهش دهیم، اما این موضوع نیازمند همدلی است، که بازاریان و کسبه باید همکاری بسیار بیشتری با سازمان‌ها داشته باشند و میراث فرهنگی نیز باید راه‌حلی برای بازسازی و ایمن‌سازی نقاط خاص بازار پیدا کند.

در پایان مقرر گردید سازمان آتش نشانی با همکاری شورای بازار نسبت به برگزاری آموزش های ایمنی جهت کسبه و مانورهای عملیاتی و همچنین تعبیه خاموش کننده های آتش نشانی اقدام نماید.

لازم به ذکر است طراحی سیستم های آتش نشانی در بازار به پایان رسیده است و در مسیر اجرای این طرح قرار گرفته است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان