کد خبر: ۱۵۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰
موسسه گالوپ:

محبوبیت بایدن پس از هشت ماه به پایین‌ترین میزان رسید

تازه‌ ترین نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی حکایت از افت محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده بین شهروندان این کشور دارد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بر اساس نظرسنجی جدید موسسه «گالوپ» که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از هشت ماه ریاست جمهوری به ۴۳ درصد کاهش یافته که پایین ترین میزان تاکنون است.

به نوشته وبگاه «هیل» نظرسنجی گالوپ از ۱ سپتامبر تا  ۱۷ سپتامبر انجام شد و برای اولین بار بود که اکثریت ازعملکرد کاری بایدن ناراضی بودند و ۵۳ درصد از شهروندان آمریکایی نظر منفی نسبت به وی داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در میان طرفداران حزب دموکرات همچنان بالاست.

رای دهندگان مستقل کمترین میزان اعتبار را برای بایدن ثبت کردند و تنها ۳۷ در صد نظر مساعدی به او داشتند که افت قابل ملاحظه‌ای از بالاترین میزان ۶۱ درصدی او در اولین ماه ریاست جمهوری را نشان می‌دهد.

این نظرسنجی نشان داد که بایدن به دلیل نحوه برخوردش در تخلیه آمریکایی‌ها و افغانستانی‌ها از افغانستان، به ویژه پس از انفجار انتحاری داعش در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ غیر نظامی افغانستانی شد، مورد انتقاد دو حزبی در این کشور قرار گرفت.

این در حالی است که نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک که در روزهای گذشته منتشر شد که نشان می‌دهد میزان رضایت کلی از  جو بایدن ۴۲ درصد است و ۵۰ درصد عملکرد  کاری بایدن را تایید نمی‌کنند.

در نظرسنجی روز چهارشنبه گالوپ  با مشارکت بیش از1000 آمریکایی و حاشیه خطای چهار درصد بود.

نتایج نظر سنجی موسسه «راسموسن» نیز نشان داد که ۷۰ درصد شهروندان آمریکایی خروج از افغانستان را «تحقیر ملی» می‌دانند.  نظرسنجی این موسسه معتبر  نیز نشان داد که ۵۱ درصد از شهروندان آمریکایی «به شدت» موافق گزینه تحقیر شدن آمریکا در خروج از افغانستان هستند، در حالیکه ۵۶ درصد از دموکرات‌ها بر این باورند که نحوه خروج آمریکا از افغانستان «شرم آور» بود.

در این نظرسنجی آمده است که خروج از افغانستان یک تحقیر ملی است و جو بایدن هزاران آمریکایی را  در افغانستان تنها گذاشت  تا از خود دفاع کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا ، شیراز ، بایدن
نظرات بینندگان