کد خبر: ۱۵۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰
آیین افتتاح مرکز تخصصی مهدویت مرودشت:

اولویت در اصلاح جامعه ،کارهای فرهنگی وتوجه به برنامه های فرهنگی است

رئیس بنیادفرهنگی مهدویت استان فارس گفت:اولویت در اصلاح جامعه کارهای فرهنگی می باشد وهمه فعالیت های فرهنگی باید در راستای موضوع مهدویت قرار گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیین افتتاح مرکز تخصصی مهدویت مرودشت امروز پنجشنبه اول مهر ماه با حضور حجت الاسلام علیرضا حدائق رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)،استان فارس برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت گفت :در شهرستان مرودشت یکی ازبرنامه های شاخص کشوری تحت عنوان( سمینار بقیه الله) با بیش از 31 سال سابقه  ارائه شده است وهرساله نزدیک به 200مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال می گرددوخود، یکی از کارهای عمیق در حوزه مهدویت می باشد.

آقائی در ادامه با بیان اینکه همه فعالیت های فرهنگی باید در راستای موضوع مهدویت قرار گیرد، افزود:افتتاح دفتر مهدویت در شهرستان مرودشت به لحاظ ماموریت های محوله از مرکز استان ،یکی از نیازهای ضروری می باشد.

اولویت برنامه های فرهنگی وعمل به آن باید از درون خانواده ها وشخص مسئولان آغاز گردد

 حجت الاسلام علیرضا حدائق رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)،در استان فارس نیز در ادامه، بیان کرد:نشانه های بندگان خوب خدا از منظر قرآن را توجه به گسترش فرهنگ نماز،پرداخت زکات ودستگیری از محرومان ،توسعه خوبی ها وتوجه به فضائل امربه معروف ونهی از منکر قلمداد نمود.

حدائق  با بیان اینکه اولویت در اصلاح جامعه ،کارهای فرهنگی وتوجه به برنامه های فرهنگی می باشد، اظهار کرد:رسالت همه مسئولان ومردم توجه به کارهای زیربنایی فرهنگی در سطح جامعه می باشد.

وی بیان کرد:اگر امروزه می بینیم در جامعه احتکار صورت می گیرد ویا رواج منکر متاسفانه در سطح جامعه رخ می دهد ،به دلیل ضعف در کارها ومسائل فرهنگی می باشد وقطع به یقین اگر کارهای فرهنگی مطلوبی صورت گیرد به تبع مسائل مربوط به مشکلات اقتصادی نیزبرطرف خواهد گردید و اولویت برنامه های فرهنگی وعمل به آن باید از درون خانواده ها وشخص مسئولان آغاز گردد.

اجازه ندهیم بحث چند شخصیتی در جامعه رواج پیدا کند

 
در ادامه علیرضا بیات پورمعاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت بیان کرد :انتظار مقدس ،انتظاری است که فی النفسه از خودمان شروع شود ومجاهده با نفس وجهاد اکبر واصغر صورت گیرد.

بیات پور در ادامه اظهارکرد :در دوران دفاع مقدس علاوه بر مقابله با دشمنان انقلاب،محاسبه نفس وسازندگی هم از سوی رزمندگان مطرح بودواین نشان از خلوص نیت رزمندگان و مقدس بودن دفاع مقدس می باشد.

فرماندار شهرستان مرودشت در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مسئولیت های که امروزه به دوش ما می باشد این است که اجازه ندهیم بحث چند شخصیتی در جامعه رواج پیدا کندو مادامی به کامروایی ورشد کامل خواهیم رسید که این چند شخصیتی از بین برود.

وی در ادامه افزود:شهدای جنگ تحمیلی دوران دفاع مقدس ثابت کردندکه اگر در زمان حضرت اباعبدالله (ع) هم بودند،دررکاب ایشان به شهادت می رسیدندوثابت نمودند که باب شهادت هیچ موقع بسته نیست وهر روز و هرزمان کربلا وعاشورا می باشدوبرای حفظ دستاوردهای نظام وبقاء اسلام جان ناقابل خود را نثار نمودند.

در ادامه حکم مسئولیت رئیس دفتر بنیاد مهدویت حضرت مهدی موعود(عج)،مرودشت از طرف حجت الاسلام حدائق به سرکار خانم زهرا بانشی اهداء گردیدو دفترتخصصی مهدویت شهرستان مرودشت افتتاح شد.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان