کد خبر: ۱۵۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰
امام جمعه شيراز:

فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار طولانی و رانتی شده است/مجلس نظارت کند

امام جمعه شیراز با اشاره به مطرح کردن طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در مجلس، گفت: گرفتن مجوز کسب و کار طولانی و رانت شده که باید حل شود و با جدیت دنبال شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز با اشاره به نیاز‌های مادی و معنوی انسان، گفت: اگر نیاز معنوی تامین نشود، انسانیت انسان از دست می‌رود و انسان بیمار می‌شود. در مسیر معنوی باید نیاز‌ها را شناسایی کنیم و این نیاز را به نوعی پاسخ دهیم، نخستین موردی که در این سیر معنوی نیاز است، بیرون آمدن از غفلت است.

وی با بیان اینکه قدم نخست برای اینکه به مقامات معنوی انسانی پیدا کنیم این است که از غفلت بیرون بیاییم، گفت: برای بیرون آمدن از غفلت باید فکر را به کار بندازیم و در قرآن کریم نیز آیات بسیاری به تفکر توصیه کرده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسیر تفکر برای همه ما باید اجرایی و عملی شود، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید فکر کردن را در جامعه نهادینه کرد و در تحقق این فرمایش همه باید وارد میدان شوند، تفکر باید در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بازگشایی سال تحصیلی و نقش مدیران در ترویج تفکر بیان کرد: اگر فقط به حفظ کردن بپردازیم صندوقی برای تفکرات و تئوری‌های دیگران درست کرده‌ایم، اما اگر تفکر را رواج دهیم، ملاصدرا و ابن سینا‌ها را تربیت می‌کنیم. برای ترویج تفکر باید تحولی در آموزش و پرورش به وجود آید که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید شود.

او با بیان اینکه رشد تفکر سبب رشد ثروت مادی و معنوی می‌شود و این بر عهده آموزش و پرورش است، عنوان کرد: آموزش و پرورش هنوز وزیر ندارد در حالی که با شروع آموزش و پرورش مواجه هستیم و از دولت درخواست داریم که وزیری متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی و هدفگذاری رهبری انتخاب کند که بتواند تفکر را در میان دانش‌آموزان ترویج دهد.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی گفت: اگر محدودیت‌های کرونا نبود بسیاری از نزدیک زیارت می‌کردیم، اما اکنون باید از دور زیارت کنیم. شیراز هم حرم اهل بیت است و ما در سومین حرم اهل بیت هستیم و آن‌ها که نتوانستند به زیارت امام حسین بروند به زیارت احمدبن‌موسی (ع) بیایند. موکب‌ها هم مستقر است و هیئت‌ها هم فعال شدند پس بین‌الحرمین شیراز را به یاد بین‌الحرمین کربلا قدم بزنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حرم سوم اهل بیت به توسعه نیاز دارد، تاکید کرد: طرحی برای توسعه حرم بعد از سفر رهبری به شیراز آماده شده است و ۱۱ سال گذشته هنوز به سرانجام نرسیده که به نظر می‌رسد این امر خیلی طولانی شده و باید دولت کمک دهد با همت تولیت حرم این مسئله محقق شود علاوه بر آن باید همه دستگاه‌ها نیز کمک دهند.

وی با بیان اینکه شبستان حرم به محل تزریق واکسن تبدیل شده است، گفت: باید همه افراد را دعوت کرد تا برای تزریق واکسن به حرم مراجعه کنند و انتظاری که در زمان تزریق واکسن ایجاد می‌شود با وجود حرم خسته‌کننده نخواهد بود.

امام جمعه شیراز گفت: شورای شهر و کمیسیونی که مربوط به حرم سوم است با همکاری مجموعه‌های دخیل طرح کمک دهند تا آنچه لازم است برای اینکه مردم به راحتی به حرم رفت‌وآمد کنند با توجه به همه چارچوب‌های معماری و شهرسازی انجام شود و طرح توسعه حرم محقق شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه طرحی به محوریت حرم احمدبن‌موسی (ع) در استان فارس شکل گرفته به نام "من قرآن را دوست دارم" گفت: آموزش قرآن را باید در استان فارس جدی بگیریم و برای تحقق آن باید همه تشکل‌های قرآنی و اهل بیتی پیگیری کنند، چون حضرت شاهچراغ درباره قرآن ویژه کار کرده است.

وی در پایان با اشاره به مطرح کردن طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در مجلس افزود: گرفتن مجوز کسب و کار طولانی و رانت شده که باید حل شود این طرح ارزشمند است که باید با جدیت دنبال شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مجلس نباید بگوید طرح دادیم و تمام بلکه باید تا آخر خط نظارت کنند، گفت: مجلس در نظارت بر مسئولان باید به میدان بیاید، ضمن تشکر از مجلس تا رسیدن به این هدف که کسب مجوز آسان شود این طرح را دنبال کنند.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: شیرازه ، دژکام ، امام جمعه
نظرات بینندگان