کد خبر: ۱۵۰۱۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰
در آباده چه خبر است؟

از تخلفات چراغ خاموش تا سکوت پر ابهام مسئولان شهرستانی و استانی/ دور زدن قانون با سوءاستفاده از شعار جهش تولید

مستندات موثقی به شیرازه رسیده که حاکی از این است که چند سالی است در شهر آباده توسط یکی از کارخانه‌های بزرگ این شهر تخلفاتی صورت می‌گیرد که تیشه به ریشه اقتصاد این شهرستان و حتی استان می زند و حتی جان مردم را به بازی گرفته است.
از تخلفات چراغ خاموش تا سکوت پر ابهام مسئولان شهرستانی و استانی/ دور زدن قانون با سوءاستفاده از شعار جهش تولید
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مستندات موثقی به دست خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری رسیده که حاکی از آن است که چند سالی است در شهر آباده توسط یکی از کارخانه‌های بزرگ این شهر تخلفاتی صورت می‌گیرد که نه تنها به لحاظ مالی و اقتصادی تیشه به ریشه اقتصاد این شهرستان و حتی استان می‌زند بلکه به راحتی جان مردم را به بازی گرفته است.

در این مستندات به تخلفاتی همچون زمین‌خواری گسترده، تغییرکاربری‌های غیرمجاز، آلودگی‌های متعدد محیط زیست، تعدی به اراضی ملی، تضییع حقوق کارگران، عدم پرداخت تعهدات ارزی و هزینه‌های خدمات شهری و ... اشاره شده است.

مستندات و شنیده های موثق حاکی از آن است که این واحد صنعتی با استفاده از زدوبندهای اقتصادی تا کنون توانسته است از انواع بازرسی شانه خالی کند و به هیچ مرجع قانونی پاسخگو نیست.

در این کارخانه ردپای افرادی دیده می‌شود که با توجه به ذی‌نفع بودن خود سال‌هاست چشم‌شان را بر روی دور زدن‌های قانون توسط مدیران این کارخانه بسته‌اند و این مسئله برای مردم آباده همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

بدهکاری بیش از 143 میلیارد تومانی این واحد به اصطلاح صنعتی، یکی دیگر از گردن کشی‌هایی است که مدیر این کارخانه با استفاده از حامیان خود در شهر و استان، انجام داده و تا کنون از پرداخت این مبلغ در ازای خدمات شهری که دریافت می‌کند سر باز زده است و این در حالی است که ادعای توجه به شعار جهش تولید را دارد.

45 میلیارد تومان بدهکاری به یکی از شعب بانک ملی شیراز از دیگر افتخارات درخشان موجود در کارنامه این مدیر است که تا تخلفات و جرائمش تا به امروز از زیر ذره بین مسئولان دور مانده است.

مطالب اشاره شده در این متن تنها بخش کوچکی از تخلفات موجود در این کارخانه است که در حال انجام است و شیرازه با درخواست پیگیری از مسئولان ذی‌ربط خواهان رسیدگی عادلانه و سریع دستگاه قضایی و برخورد قانونی با مدیران این مجموعه، همچنین مدیران شهری است که هر کدام به توعی در اجرای این تخلفات سهیم هستند.

همچنین خواهان پاسخگویی مدیران ذی ربط در این ماجرا،نماینده مجلس و مسئولان استانی هستیم که چرا با وجود این همه تخلف تا کنون سکوت کرده‌اند؟


لازم‌به‌ذکر است که مستنداتی که در اختیار شیرازه قرار دارد کاملا موثق است و درصورت لزوم در گزارشات بعد منشر خواهد شد.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امبررضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰
0
عالی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰
0
با سلام.
لحن اشاره مطالب به صورتی نگارش شده که کاملا ذهن را نسبت به کارخانه ای منعطف میکند که بسیاری از جوانان این شهرستان را مشغول به کار کرده است. در شرایط وخیم تحریم که بسیاری از صنایع تعطیل شده یا تعدیل شدید نیرو کردند این واحد(اکیداً) صنعتی اقدام به افزایش خط تولید و اشتغال زایی کرده. با بیان چنین مطالب مخربی ذهن همشهریان نسبت به حقایقی که پنهان است مسموم میگردد. تهمت هایی که چند سال قبل امثال این نگارنده بر پیکره زندگی شخصی همین مدیر زدند تبعاتی بسیار سنگین برای تمامی پرسنل و همشهریان داشت. و اینگونه رفتار در چشم به هم زدنی موجبات بیکاری قریب ۴۰۰۰ نیرو و فرار سرمایه چندین هزار ملیارد تومانی از شهر را در بر خواهد داشت.
امیدوارم قصد نگارنده از بیان چنین مطالب تخریب گری روشن شود.