کد خبر: ۱۵۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اقلید تأکید شد:

لزوم مدیریت استفاده و حضور در فضای مجازی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اقلید با موضوع فضای مجازی، با اشاره به حضور بیش از پیش جوانان و نوجوانان در فضای مجازی به دلیل شیوع بیماری کرونا، بر لزوم مدیریت این فضا و ارائه راهکار برای تبدیل تهدیدها به فرصت تأکید شد.
به گزارش خبرنگار سرویس شهرستان های شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی امام جمعه این شهر در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان اقلید که با حضور معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس و مسؤولان شهرستانی و برخی از رؤسای انجمن های مردم نهاد در سالن اجتماعات شهید شریفی فرمانداری برگزار شد، با تسلیت اربعین و ایام رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

حجت الاسلام محمدصادق طالبی اظهار داشت: زیبایی که زینب کبری(س) در کربلا دید، دلاورمردان ما در دفاع مقدس با تأسی از سیدالشهدا رقم زدند و امروز نیز در دفاع از وطن، حرم، سلامت و... دیده می شود.

وی به اهمیت فضای مجازی اشاره داشت و بیان کرد: فضای مجازی هم تهدید است هم فرصت به طوری که در زندگی ما همواره وجود دارد.

امام جمعه اقلید برخی از مزایا و فرصت ها در علم آموزی، مهارت آموزی، ارتباطات و... را برشمرد و بر لزوم استفاده به موقع و درست از فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت تأکید کرد.

طالبی با بیان اینکه همه به ویژه نسل نو در معرض تهدید فضای مجازی هستند، افزود: باید راه استفاده درست را نشان داده و خوراک خوب برای جوانان در فضای مجازی فراهم کنیم تا از تهدیدهای آن کم شود.

وی از شیوع کرونا که موجب استفاده و حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در فضای مجازی شد، سخن گفت و عنوان کرد: با توجه به ادامه این بیماری باید راهکارهای خوب و سازنده برای حضور در فضای مجازی اندیشیده و اجرا شود.

سپس رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین و ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر، از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان در یک ماه آینده خبر داد و کمک و همراهی ورزشکاران و ورزش دوستان در این برنامه استانی را خواستار شد.

حسن مسعودی به موضوع جلسه مبنی بر آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های اداره ورزش و جوانان بحث جوانان است.

لزوم مدیریت استفاده و حضور در فضای مجازی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها

مسعودی به نقش موثر اعضاء ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان در برگزاری جلسات این ستاد و پیگیری مصوبات که موجب کسب مقام برتر در استان و کشور شد اشاره و قدردانی کرد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، فضای مجازی هم می تواند هم مفید باشد و هم ممکن است در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و.... جز ضرر چیزی نداشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید با انتقاد از بی اخلاقی های صورت گرفته در فضای مجازی، به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به عقلانیت، منطق و اخلاق در فضای مجازی اشاره داشت.


در ادامه فرماندار اقلید با تقدیر از ادارات، انجمن ها، سازمان های مردم نهاد و .... اظهار داشت: مشارکت اقشار مختلف مردمی در امور مختلف و تعیین سرنوشت کشور قابل تقدیر است.

خلیل بزرگی به کسب مقام برتر اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید در سطح کشور در کمیت و کیفیت ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره و از تعهد و مسولیت پذیری این اداره و اعضای ستاد قدردانی کرد.

وی با اشاره به آسیب ها و فرصت های فضای مجازی، برخی از اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان در زمینه ارتقاء سواد رسانه‌ای ازجمله برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کلاس های آموزشی به صورت حضوری و مجازی را برشمرد.

فرماندار اقلید به شیوع کرونا که موجب کاهش بسیاری از برنامه های حضوری شد، اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری بیش از 100 جلسه حضوری طی یکسال گذشته، در بستر فضای مجازی نیز اقدامات و کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به انرژی جوانان اعتقاد داریم، عنوان کرد: انرژی جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان می تواند بسیار موثر باشد.

همچنین مسئول فضای مجازی سپاه در این جلسه از اهمیت فضای مجازی و تأثیر آن در زندگی امروز سخن گفت و بر لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت ها سخن گفت.

سرگرد پاسدار محمدرضا قربانی با تاکید بر لزوم تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت، توانمندسازی والدین و ارائه آموزش های لازم به ان ها، اقناع سازی و  رفع شبهات عنوان شده در فضای مجازی، نظارت و کنترل نامحسوس والدین بر فرزندان، استفاده آگاهانه و مدیریت بهره گیری از این فضا و... را ازجمله راهکارهای موثر برای تحقق این امر دانست.

وی به گردان های سایبری بسیج اشاره و با تشریح رویکرد این گردان ها، گزارشی از عملکرد مرکز فضای مجازی سپاه اقلید ارائه داد و عنوان داشت: مرکز فضای مجازی با همراهی اساتید و مدرسان شهرستان در قالب گروهان مدرسان، همچون گذشته، آمادگی برگزاری جلسات سواد رسانه‌ای و آسیب ها و فرصت های فضای مجازی را دارد.

به گزارش شیرازه این جلسه با تبادل نظر و همفکری حاضران در جلسه ادامه داشت و تأکید بر لزوم پیگیری طرح صیانت و ساماندهی فضای مجازی از طریق مجلس، استفاده از ظرفیت و ارائه محتواهای لازم در کتاب های درسی، ایجاد محیط های مناسب برای سرگرمی فرزندان، تولید و توزیع محتواهای جذاب برای جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و... ازجمله مسائلی بود در این جلسه مطرح شد.

در پایان جلسه نیز از رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید و سازمان های مردم نهاد شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان