کد خبر: ۱۵۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

گروه‌های جهادی ترجمان واقعی "ما می‌توانیم" هستند

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه جهادگران کارهای بر زمین مانده را بلند می‌کنند این ویژگی گروه‌های جهادی است، افزود: گروه‌های جهادی نگران و دغدغه‌مند برای انقلاب و برخوردار از نظم و سازماندهی هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نشست صمیمی فعالان گروه‌های جهادی با تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) عصر امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان بسیج سازندگی و برخی از اعضای گروه‌های جهادی استان فارس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه این دیدار با ۲ هدف صورت گرفت، اظهار داشت: هدف اول عرض تبریک به دلیل انتصاب شما به تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و دوم اینکه خواستیم بگوییم در مسئولیت بزرگ و خطیری قرار گرفتید روی بسیجیان جهادگر می‌توانید حساب کنید. 

وی با بیان اینکه جمع امروز بخش کوچکی از اقیانوس عظیم جهادگران است، گفت: جهادگران کم صحبت می‌کنند و بیشتر عمل می‌کنند؛ جهادگران آتش به اختیار هستند اما با برنامه و هدفمند پیش می‌روند؛ از کسی اجازه نمی‌گیرند اما‌ بی‌ضابطه نیز وارد نمی‌شوند بلکه هر جا نیاز انقلاب اسلامی است حضور دارند برای نمونه در سیل لرستان، خوزستان، کرمانشاه و شیراز جلوتر از مسئولان به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه جهادگران کارهای بر زمین مانده را بلند می‌کنند این ویژگی گروه‌های جهادی است، افزود: گروه‌های جهادی نگران و دغدغه‌مند برای انقلاب و برخوردار از نظم و سازماندهی هستند، این گروه‌ها نظم و انسجام دارند که اگر غیر از این باشد در کارها نمی‌توانند پیش بروند.

قزل‌سفلی با تاکید بر اینکه جهادگران خالق خرمشهرهای جدید هستند، به برخی از اقدامات جهادگران اشاره و بیان کرد: تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب، آیا فتح خرمشهر نیست؟ با همت جهادگران در کمتر از ۸۹ روز استان فارس تولیدکننده و صادرکننده ماسک شد، بیش از ۲۰۰ کارگاه به وجود آمد که گروه‌های جهادی شروع‌کننده بودند‌. هر جا نیاز به کمک بود، به یاری کادر درمان شتافتند آیا این خرمشهرهای جدید نیست؟ در واقع گروه‌های جهادی در مسئله بیماری کرونا از ابتدا پرچمدار خدمت‌رسانی بودند.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی ترجمان واقعی "ما می‌توانیم" هستند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چشم امید به این بچه‌ها دارند و من معتقدم اگر مولفه قوی شدن در جنگ سخت موشک و توانمندی نظامی است،  اگر در جنگ نیمه سخت مولفه قدرت توانمندی اطلاعاتی است، در گام دوم انقلاب اسلامی و جنگ نرم بدون شک جریان جهادی مولفه قدرت است.

وی با تشریح فعالیت گروه‌های جهادی تصریح کرد: بخشی از گروه‌های جهادی جغرافیامحور هستند که در داخل یا خارج از استان یک منطقه را انتخاب می‌کنند؛ برخی از این گروه‌ها محله محور هستند که برای حل مسائل‌ مردم درون محلات سازماندهی شدند که مورد تاکید رهبری نیز هست و برخی از گروه‌ها نیز قشری هسنند که به صورت تخصصی سازماندهی شدند که ۲۰ نوع گروه جهادی صنفی هم در استان فعال هستند.

فعالیت در حوزه‌های عمرانی، در حوزه آبرسانی، مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی، فعالیت در حوزه اقتصاد و اشتغال، حوزه فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، در حوزه کشاورزی و دامپزشکی متناسب با تخصص گروه‌های جهادی بخشی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان است که قزل‌سفلی در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه مسابقه خدمت‌رسانی در لبیک به فرمایش رهبری در نهضت مواسات شکل گرفته و گروه‌های جهادی در صدر این مسابقه قرار دارند، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم که کنار این بچه‌ها قرار بگیریم‌.

قزل سفلی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجام شده توسط گروه‌های جهادی افزود: جهادگران استان فارس فقط در سال گذشته هزار پروژه عمرانی را در بخش‌های مختلف انجام دادند، بیش از ۱۲۰ میلیارد تعویق یا تخفیف یا بخشش اجاره بها را داشتند یا اینکه یکی از گروه‌های جهادی ۲۸ معتاد را ترک داده که همه اینها سرمایه‌های انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ گروه جهادی در استان فارس بیان کرد: هر جایی که نیاز بوده گروه‌های جهادی پیش قدم بودند در پیک پنجم کرونا اکسیژن کم بود، پویش نذر نفس را راه‌اندازی کردند و هزار و ۴۷ اکسیژن خانگی تهیه شد و در اختیار خانواده‌های بیماران قرار گرفت.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه امروز جریان جهادی در کنار شماست، گفت: انتظار داریم آستان مقدس احمدی و محمدی هم در زمینه محرومیت‌زدایی مانند حرم رضوی ورود کند و در این راه جهادگران هم در کنار شما هستند.

در ادامه جلسه گروه‌های جهادی به بیان نقطه نظرات خود  اولویت‌های فعالیت‌های جهادی پرداختند که محرومیت‌زدایی با همکاری و استفاده از ظرفیت حرم مطهر، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز و تحقق سومین حرم اهل بیت بودن از جمله مباحث مطرح شده از سوی جهادگران بود.

** ظرفیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌توان در جهت محرومیت‌زدایی استفاده شود.

پس از صحبت‌های جهادگران و اعضای گروه‌های جهادی میثم فضل‌الله‌پور، مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس گفت: اطراف حرم شاهچراغ(ع) محلات محروم زیادی است آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد اگر قرار است حرکتی در سومین حرم اهل بیت اتفاق بیفتد باید آثارش در این محلات هم دیده شود.

دارالشفا و زائرسرای حضرت شاهچراغ(ع) می‌توان در جهت محرومیت‌زدایی استفاده کرد که گروه‌های جهادی می‌توانند از این دو ظرفیت برای انجام فعالیت‌های جهادی خود استفاده کنند.

* حرم می‌تواند مرکز اصلی برای جهادگران عرصه فکر و فرهنگ باشد.

پایان این نشست صمیمی صحبت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری با بیان اینکه توفیقی برای من است که جهادگران را زیارت کردم، اظهار داشت: جهاد ۱۰ ویژگی دارد که اولین ویژگی این است که توام با سختی و مرارت است؛ دوم برخواسته از ایمان و انگیزه الهی است.

وی با بیان اینکه سومین ویژگی این است که جهاد مبتنی بر آگاهی، معرفت و بصیرت است، افزود: حرکت‌های جهادی جهت‌دار و هدفمند و در مقابله با یک دشمن است.مهم است که بدانیم دنبال چه هستیم اگر جهت درستی نباشد کار جهادی نیست.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با بیان اینکه اتمام حرکات، گفتار و رفتار جهادگران باید جهت‌دار و با هدف الهی باشد، گفت: کار جهادی برخوردار از برنامه و طراحی معین است و بدون حساب و کتاب و نامنظم نیست.

کلانتری با بیان اینکه کار جهادی همراه با صبر و پایداری و استقامت است، تصریح کرد: اگر صبر نداشته باشیم وسط راه می‌بُریم، چقدر افراد در قطار انقلاب بودند که اکنون از قطار انقلاب اسلامی جدا شدند.

اگر به روزهای اول انقلاب برگردید این قطار مملو از افراد گوناگون بوده بسیاری از گروه‌ها و فرقه‌های مختلف هم حضور داشتند به تدریج جدا شدند البته افراد جدید هم وارد قطار انقلاب شدند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های کار جهادی گفت: در کارهای جهادی صبر و پایداری خیلی اهمیت دارد؛ صبر برای حق با هم همراه و توامان هستند. صداقت و راستی ویژگی دیگر جهاد است؛ جهاد یعنی صادقانه عمل کردن؛ در جهاد جای مماشات و تعارف کردن نیست.

وقتی به حدود الهی و انقلاب اسلامی می‌رسیم جای تعارف و چشم بستن نیست. 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: وقتی راست و بدون تعارف از مرزهای الهی دفاع می‌کنیم سبب می‌شود هم جامعه درس بگیرد و هم اینکه آثار بسیاری برای خود فرد دارد‌.
کلانتری با بیان اینکه ویژگی دیگر کار جهاد این است که بدون چشمداشت مادی کار جهاد انجام شود؛ تصریح کرد: کار جهادی توام با توکل و امید است یک لحظه در جهاد امید قطع نمی‌شود ناامیدی در کار جهادی مفهوم ندارد.

وی  با اشاره به ویژگی آخر کار جهادی گفت: این از همه مهم‌تر است و آن اینکه تحت نظر و فرماندهی رهبر الهی و امام عادل امکان‌پذیر است که در فقه شیعه امام معصوم یا منصوب از ناحیه امام رهبر الهی است.

تولیت‌ آستان مقدس احمدی و محمدی با بیان اینکه جهاد ده‌ها عرصه دارد، افزود: جهاد در عرصه جنگ سخت یکی از عرصه‌ها است؛ جهاد در عرصه فکر و اندیشه، جهاد در حوزه علم و فرهنگ و سازندگی از جمله عرصه‌های کار جهادی است. 

کلانتری با بیان اینکه جهاد در عرصه تبیین حقایق که مقام معظم رهبری به دانشجوها فرمودند یکی دیگر از عرصه‌های جهاد است، گفت: غفلت ما موجب می‌شود به تدریج جای شهید و جلاد عوض می‌شود بنابراین در این عرصه باید ورود و برای جوانان تبیین کرد.

وی درباره مطالب مطرح شده در جلسه و ارتباط بیشتر حرم مطهر با گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه در گذشته در زمینه آینده‌نگری و مسائل سازندگی خیلی با دقت کار نشده است و به این جهت حرم شاهچراغ با حرم رضوی مثل هم نیست و قابل مقایسه نیستند البته که می‌تواند بهتر از این شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با بیان اینکا سند جامعی برای حرم تدوین می‌شود، افزود: باید برای حرم منابع پایدار درآمدی را تعریف و موقوفات را احصا کنیم چون در حال حاضر رها است و باید کاری کنیم که حرم مطهر بتواند پشتوانه فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی شود چراکه اینجا ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی، دینی و انقلابی نه فقط برای شهر شیراز بلکه در کل ایران را دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان سومین حرم در ایران تکلیف را تمام کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم، شورای شهر و شهرداری و استاندار معتقد به این حرکت هستند و اگر فرصت را درست بشناسیم و از موقعیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم حرم می‌تواند مرکز اصلی برای جهادگران عرصه فکر و فرهنگ باشد. 

کلانتری با بیان اینکه در گذشته هم دولت‌ها و هم مدیران استانی ضعیف عمل کردند و فرصت‌ها از دست رفته است، اظهار داشت: باید از حاشیه دوری کنیم و به حاشیه‌ها هم نپردازیم بلکه باید بیان تقویتی داشت.

می‌توانم تجارب خود را در اختیار شما بگذارم برای ارتقای وضعیت حرم از ظرفیت جهادگران استفاده کرد.

انتهای پیام/u
برچسب ها: شیرازه ، گروه جهادی ، بسیج
نظرات بینندگان