کد خبر: ۱۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی در نماز جمعه شیراز مطرح کرد:

شکستن احتکار ۳میلیون مسکن خالی با قانون مجلس

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از شکستن احتکار حدود ۳میلیون مسکن خالی از سکنه در کشور با قانون مالیات بر خانه های خالی خبر داد که توسط مجلس یازدهم تصویب شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ابراهیم عزیزی نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به گوشه هایی از اقدامات مجلس یازدهم در ابعاد مختلف اظهارداشت: تا زمانی که تاکتیک های نظام سلطه را نشناسیم، نمی توانیم  به یک برنامه ریزی همراه با آگاهی و بصیرت دست یازیم.

وی با اشاره به اقدامات دشمن برای پشیمان و ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی و آشفته نشان دادن وضعیت کشور گفت: این راهبرد نظام سلطه برای عقب نگاه داشتن کشور و سیاه نشان دادن وضعیت است که برخی بی مدیریتی ها نیز در داخل کشور به آن دامن می زند.

نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به تلاش مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: اولین    موضوع مهم ترسیم یک راهبرد بود که بر مبنای آن حرکت کرد.

وی افزود: دو قانون مهم جهش تولید مسکن و مالیات بر خانه های خالی در مجلس یازدهم مصوب شد که تولید سالانه یک میلیون مسکن و شکستن احتکار حدود ۳میلیون مسکن خالی در کشور، از دستاوردهای بزرگ آن خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: تضمین خرید محصولات کشاورزی دیگر قانون خوب مجلس بود که موجب می شود دسترنج کشاورزان عزیز ما در جیب دلالان کمتر رود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در موضوعات بین المللی قانون لغو تحریم ها و صیانت از دستاوردهای هسته ای بزرگ ترین اقدام مجلس بود که این مسأله نیازهای اساسی کشور در حوزه برق، آب، درمان، کشاورزی و ... را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه  تاکید کرد: قانون لغو تحریم ها دشمن را مایوس کرد و به عقب راند و اگر آنها امروز دست خالی هستند  نتیجه همین قانون بود.

عزیزی همچنین تصریح کرد: قانون تسهیل کسب و کار دیگر قانون خوب مجلس بود که مدت گرفتن مجوز ها را به حداقل می رساند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اقدامات استانی نمایندگان نیز اشاره کرد و گفت: تغییر نگاه مدیران کشور به فارس و مدیران استان از یک نگاه سطحی به نگاه‌های عمقی از جمله رویکردهای ما در مجلس یازدهم بوده است.

عزیزی در پایان اظهار کرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، گرفتن مجوز ایجاد یک خط پروپیلن، فعال کردن پروژه‌های بزرگ در راه و ریل و ... از دیگر اقدامات نمایندگان در این دوره بوده که موجبات توسعه استان را فراهم می کند.

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیرازه ، مسکن ، مجلس
نظرات بینندگان