کد خبر: ۱۵۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

واکسن های آینده این شکلی است + عکس

دانشمندان واکسن چاپ سه بعدی ایجاد کرده اند که می تواند جایگزینی بدون درد برای واکسن های سوزنی باشد.
واکسن های آینده این شکلی است + عکس
به گزارش شیرازه؛ به نقل از دیلی میل ، این واکسن سه بعدی که بیشتر شبیه یک تراشه است کارایی بالایی دارد. بر اساس ارزیابی های انجام شده تاثیرگذاری واکسن های سه بعدی در مقایسه با واکسن های سوزنی بیشتر است.

این وصله پلیمری به دوزهای کمتری نیاز دارد و فرد به راحتی می تواند آن را بدون کمک پرستار و یا آمپول زن به خود تزریق کند.

این واکسن سه بُعدی همچنین برای افرادی که دچار «فوبیای سوزنی» هستند (که به آن تریپانوفوبیا نیز می گویند) واکسیناسیون «بدون اضطراب» ارائه می دهد. ترس از سوزن باعث شده تا بسیاری از مردم در جهان حاضر نباشند واکسن کرونا را تزریق کنند.

محققان هنوز آزمایشات بالینی این واکسن را روی انسان انجام نداده اند. این واکسن می تواند راه را برای تزریق آسان واکسن در آینده هموار کند.

به گفته محققان همه گیری ویروس کرونا یادآور تفاوت ایجاد واکسیناسیون به موقع است  اما دریافت واکسن معمولاً به مراجعه به کلینیک ، بیمارستان یا مرکز واکسن نیاز دارد.

در آنجا ، یک ارائه دهنده خدمات درمانی واکسن را از یخچال بیرون می آورد ، سرنگ را با مایع پر می کند و آن را به بازو تزریق می کند.اگرچه این فرایند ساده به نظر می رسد ، اما مسائلی وجود دارد که می تواند مانع واکسیناسیون دسته جمعی شود.

اما در سویی دیگر واکسن سه بعدی و تراشه ای قرار دارد، واکسن تازه اختراع شده ای که  می تواند بدون دستکاری خاصی به هر نقطه از جهان ارسال شود و به مردم این امکان را می دهد که خود این واکسن را بزنند.

ریز سوزن های این واکسن با مایع واکسن پرشده که بدون درد روی پوست اعمال می شود.

سهولت استفاده از واکسن ممکن است منجر به افزایش نرخ واکسیناسیون شود.

این مطالعه در مجله «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم» منتشر شده است.

واکسن های آینده این شکلی است + عکس
نظرات بینندگان