کد خبر: ۱۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
وزیر کشور در شیراز:

باید فضای همدلی و همبستگی، همراهی و هم‌راستایی در استان شکل گیرد/ استاندار زمینه پیوند دولتی مردمی را فراهم کند

وحیدی از استاندار جدید فارس خواست با بهره مندی از ارشادات روحانیون، علما و بزرگان زمینه پیوند دولتی مردمی را فراهم کند، چرا که با تحقق این پیوند مردم سالاری دینی اتفاق می‌افتد؛ جایی که دقیقا تفاوت ما را با دموکراسی غربی نشان می‌دهد.
باید فضای همدلی و همبستگی، همراهی و هم‌راستایی در استان شکل گیرد/استاندار فارس زمینه پیوند دولتی مردمی را فراهم کند
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، احمد وحیدی وزیر کشور عصر دوشنبه ۱۲ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استانداران جدید و قدیم فارس،مهم‌ترین ویژگی دولت اسلامی را از بین بردن فاصله بین مردم، مسئولین و حاکمیت دانست و گفت: انسجام شرط هر حرکت رو به جلو در راستای دستیابی به پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، معنوی و مادی در همه ابعاد و جهات آن است ، پس باید فضای همدلی و همبستگی، همراهی و هم‌راستایی در استان شکل گیرد تا فارس سریع تر در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد.


وی با بیان اینکه استانی که مقلب به سومین حرم اهل بیت(ع) است، باید مظهر تفاهم، توافق و تعاملات  مثبت در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی، نیازها و مطالبات مردم باشد، اظهار کرد:آنچه امروز بسیار مهم است، اینست که همه ببینند و بدانند که مسئولان از خودشان بوده و خواسته‌های به حق آنان را لبیک می‌گویند و این مهم نشانه دولت اسلامی است.


وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه نامگذاری کلانشهر شیراز و متبرک شدن استان به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش استان و مسئولینش گذاشته است، افزود: امروز مرکز وثقل استان باید مسائل فرهنگی و معنوی باشد و علم و ادب در آن موج بزند، همچنین در کنار توجه به دغدغه‌ها، نیازها و مشکلات مردم باید به دنبال پیشرفت و نمود رشد استان باشیم تا با ظهور و بروز مسائل فرهنگی، فارس بتواند الهام آفرینی و الهام‌بخشی کند.


 وحیدی از استاندار جدید فارس خواست با بهره مندی از ارشادات روحانیون، علما و بزرگان زمینه پیوند دولتی مردمی را فراهم کند، چرا که با تحقق این پیوند مردم سالاری دینی که ترکیبی از مفهوم اجتماعی و سیاسی است، اتفاق می‌افتد، جایی که دقیقا تفاوت ما را با دموکراسی غربی نشان می‌دهد.


وی در ادامه با بیان اینکه باید اقتصاد فارس توسعه یافته و از حرکت‌های رو به جلو به ویژه در حوزه گردشگری و سلامت تمام استفاده شود، عنوان کرد: به هیچ عنوان نباید زمانی را  برای جلب و جذب سرمایه گذاری از دست دهیم.


 وحیدی همچنین از ایمانیه استاندار جدید فارس خواست تمام ‌پروژه‌های سرمایه گذاری استان را لیست کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم از طریق سایت، آن را در معرض دید سرمایه گذاران قرار دهد تا روند صدور مجوز سرمایه گذاری در فارس به کمتر از نیم ساعت برسد.


وزیر کشور با تاکید بر اینکه درب استانداری فارس باید به روی همه باز باشد، تصریح کرد: استاندار، استاندار همه افراد است و دولت سیزدهم به دنبال تحقق علمی و عملی خدمتگذاری است، لذا در گوشه گوشه استان باید این مهم محقق شود و فارس از نظر رفاهی، اقتصادی، پیشرفت، همبستگی و عدم وجود آسیب‌های اجتماعی سرآمد باشد.


گفتنی است در پایان این مراسم وزیر کشور ضمن قدردانی از زحمات عنایت‌اله رحیمی، استاندار سابق فارس، محمدهادی ایمانیه را به عنوان استاندار جدید این استان منصوب و معرفی کرد.


انتهای پیام/س





نظرات بینندگان