کد خبر: ۱۵۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد؛

متهمان آزار واذیت در کوه دراک دستگیری شدند/ افزایش ۴۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق توسط پلیس فارس

سردار حبیبی از دستگیری ۴ متهم اخاذ و زورگیری که در پارک کوهستانی دراک شیراز اقدام به نا امنی منطقه کرده بودند، خبر داد و گفت: با تلاش ۲۵ روزه و شبانه روزی مأموران نیروی انتظامی این افراد دستگیر و در چارچوب قانون نسبت به برخورد با این افراد اقدام خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس در نشست خبری که امروز ظهر ۱۴ مهر ماه  به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد به برخی از کشفیات پلیس فارس در شش ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: کارهایی که مردم را مورد آزار قرار می دهد و آسیب هایی که ذهن مردم را درگیر خود می کند به عنوان سر فصل امنیتی پلیس در نظر گرفته شده و به صورت ویژه به آنها ورود کرده ایم.

وی با بیان اینکه طی شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان کشفیات کالای قاچاق ۴۰ درصد افزایش یافته و بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، افزود: طی این مدت ۳۶ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده که به این ترتیب میزان کشفیات مواد مخدر نیز ۲۱ درصد افزایش یافته است.

سردار حبیبی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۹۰ درصد از پرونده‌هایی که توسط پلیس فتا تشکیل، پیگیری و به سرانجام رسیده و به مشکلات افراد رسیدگی شده است، اظهار کرد: این در حالی است که طی این مدت ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به مشاوران نیروی انتظامی ارجاع شده منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۹۰ نفر از اراذل و اوباشی که برای مردم مزاحمت ایجاد کرده بودند پس از ارتکاب جرم توسط نیروهای انتظامی دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شده اند، از دستگیری ۴ متهم اخاذ و زورگیری که در پارک کوهستانی دراک شیراز اقدام به نا امنی منطقه کرده بودند خبر داد وگفت: با تلاش ۲۵ روزه شبانه روزی مأموران نیروی انتظامی این افراد دستگیر و در چارچوب قانون نسبت به برخورد با این افراد اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی پرداخت و عنوان کرد: از ۱۷ تا ۲۴ مهرماه با عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری و شعار امسال این هفته نیز «پلیس هوشمند امنیت پایدار» در نظر گرفته شده است.

حبیبی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از شنبه هفته آینده، گفت: قریب به ۲ هزار برنامه در سراسر استان فارس برنامه‌ریزی شده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان برنامه های هفته نیروی انتظامی انجام می‌شود.

بنابه گفته این مقام مسئول، برپایی صبحگاه عمومی برای اولین بار پس از کرونا، غبارروبی حرم‌های مطهر، سرکشی از خانواده شهدا، مسابقه دوچرخه سواری همیاران پلیس، دهمین گردهمایی سراسری پلیس یاران و رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه تصریح کرد: با توجه به رشد فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم انتظار می‌رود تمامی آحاد جامعه به توصیه‌های پلیس در خصوص فضای مجازی توجه کنند و آنها را جدی بگیرند تا مشکلی برا آنان ایجاد نشود.

وی همچنین جرم رخ داده اخیر در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و گفت: گروهی فعال در فضای مجازی که در کل کشور مشغول فعالیت بودند، با هوشیاری ماموران پلیس استان فارس دستگیر شدند. این گروه در فضای مجازی اطلاعیه دروغ درباره خرید و فروش منزل اعلام و از این طریق کلاهبرداری کرده بنابراین مبالغی تحت عنوان بیعانه از مردم دریافت می‌کردند.

به گزارش شیرازه درپایان این نشست  اصحاب رسانه به همراه سردار حبیبی ازکشفیات پلیس درحوزه مواد مخدر، کالای قاچاق، اسلح های غیر مجاز واسلحه های سرد و...بازدید کردند وبا متهمان دستگیر شده گفتگو کردند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان