کد خبر: ۱۵۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مدیر حوزه علمیه استان فارس:

امام رضا(ع) ایران را به عنوان بزرگترین اردوگاه منتظران ظهور پایه ریزی نمود

محمد استوار میمندی در یادداشتی نوشت: روضه رضوان او به راستی قطعه ای از رضوان خداست که بهشت به آن رشک می برد و فرشته های خدا را در صف بال گشایی به آن آستان به صلوات خوانی و مدیحه گویی آن امام همام فرا می خواند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، امروز پانزدهم مهرماه، همزمان با سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، ایران اسلامی بار دیگر محزون اهل بیت عصمت و طهارت شد.

محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس به مناسبت این روز در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه تحلیلی خبری شیرازه نوشت: به راستی حرم تنها معصوم در ایران، مرکز معنوی این کشور است و مشهد پایتخت معنویت و نورانیت در ایران است.

و چه زیبا نیم بیت «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد» در آوردن هشتمین امام، به خراسان تجلی پیدا کرد و به دست دشمن و با تدبیر مدبر جهان چتر رأفت امام رئوف بر سر همه ایرانیان گسترده شد و او را ولیّ نعمت همه قرار داد .

روضه رضوان او به راستی قطعه ای از رضوان خداست که بهشت به آن رشک می برد و فرشته های خدا را در صف بال گشایی به آن آستان به صلوات خوانی و مدیحه گویی آن امام همام فرا می خواند.

و چه زیباست آنگاه که پس از اولین زیارت، پشت پنجره بالاسر ضریح نورانیش، تن خسته خود را با بیت حافظ می آساییم و زمزمه می کنیم: «فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی، به جز ولای توام نیست هیچ دست آویز» و پس از آن هم جرعه نوش سقاخانه زمزم گونه‌اش می‌شویم.

آری؛ اثر حضور امام رضا علیه السلام در این دیار این بود که ایران را پایگاه همیشگی اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله کرد و بزرگترین اردوگاه منتظران ظهور را پایه ریزی نمود آنگاه که شرط نجات بخشی کلمه لااله الا الله را ولایت معصوم معرفی کرد.

و ما امروز اگرچه در سوگ شهادت آن خورشید تابناک خیمه های ماتم را برپا کرده ایم اما بارقه های امید به عنایت و لطف بی انتهایش نیز دل های ما را مسرور کرده است.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، امام رضا ، ظهور
نظرات بینندگان