کد خبر: ۱۵۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰
در مشهدالرضا برگزار شد:

مراسم استقبال از «کاروان طولانی ترین پیاده روی مشهد به کربلا»

مراسم استقبال از کاروان پیاده مشهد به کربلا که طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی را ۷۰ روز قبل از حرم مطهر رضوی انجام داده‌اند، با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مراسم استقبال از بیستمین کاروان پیاده مشهد به کربلا صبح امروز با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، شهردار مشهد و جمعی از مردم حسینی در عرصه میدان شهدا برگزار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم گفت: راهپیمایی اربعین که همواره مورد تأکید ائمه معصومین بوده است، دارای آثار و برکات زیادی است و این راهپیمایی که در آن تنوع حضور مسلمانان از همه اقشار و سنین وجود دارد و همه در یک جهت و برای رسیدن به یک هدف حرکت می‌کنند، تأثیرات خود را در آینده بیشتر نشان می‌دهد.

محمدجواد حاج علی‌اکبری افزود: حرکت پیاده‌روی از حریم اقدس رضوی تا حریم اقدس حسینی یک ابتکار بین الحرمینی ناب است.

وی با اشاره به توصیه اولیای خدا برای زیارت با پای پیاده، ادامه داد: این سیر و سلوک حسینی بابش از زمان ائمه گشوده شد با بیان نورانی امام صادق علیه السلام که فرمودند «کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا مى‏‌برد،». 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در آینده خواهید دید که راهپیمایی میلیونی اربعین از تنوع حضور مومنین در همه اقشار و سنین و در اتحاد، شعارها و جهت‌گیری چه تأثیراتی دارد.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: این راهپیمایی هر روز گسترده‌تر می‌شود و به امید خدا سال آینده جماعت عظیمی که از این سفر و اقدام آرمانی جا ماندند، بتوانند بروند.

در پایان این مراسم کاروان طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی برای زیارت پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در حرم مطهر رضوی نیز به ذکر مصیبت پرداختند.

گفتنی است؛ این کاروان که به سرپرستی مجتمع اسلامی حضرت بقیة‌الله الاعظم مشهد برپا شده است، امسال در بیستمین سال تشکیل خود کاروانی ۱۸۰ نفره را که شامل افرادی از ۱۱ تا ۷۰ سال بود، ۷۰ روز قبل برای حضور در پیاده‌روی اربعین عازم کربلا کرد.

انتهای پیام/ع
منبع: فارس
برچسب ها: شیرازه ، مشهدالرضا ، کربلا
نظرات بینندگان