کد خبر: ۱۵۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
گزارش «شیرازه» از تجمع خطرناک خودروهای آفرودی در مرودشت:

بازی با سلامت مردم در سایه بی مدیریتی متولیان نمایشگاه اتومبیل و موتورهای آفرود جنوب کشور/ شادی با طعم مرگ! +فیلم

امسال نیز بزگترین نمایشگاه اتومبیل و موتورهای آفرود جنوب کشور در مجموعه جهانی تخت جمشید و باغ پردیس شهر مرودشت برگزار شد که اگر چه در شرایط کرونایی وبرای خارج شدن قشر جوان ازافسردگی ضروری بود اما نحوه اجرای آن به گونه ای بود که عدم مدیریت صحیح برنامه و توجه نکردن به شیوه نامه های بهداشتی در طول برگزاری مراسم موج می زد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، اکنون قریب به ۲ سال است که مهمان ناخوانده ای به نام کرونا به خانه هایمان آمده و به قدری مانده که حالا دیگر میزبان شده است.

میزبانی که در سراسر دنیا خیمه زده و هر روز هم با نوع و موج جدیدی موجب نگرانی انسانها شده است، چرا که با کنار هم بودن وتجمعات هرلحظه یک عزیز را از جمع ما کم می کند.

اگر چه متخصصان تنها راه چاره ریشه کن شدن این ویروس منحوس را در خانه ماندن وقرنطینه عنوان کردند اما قطعا ماه‌ها و سالیان طولانی که نمی شود از زندگی و اجتماع دوری گزید، باید راهکارهای جدیدی برای تغییر سبک زندگی پیدا کرد، راه حل هایی که هم سلامت جسم و هم روان بشر را تضمین کند.

باید شادی رامهمان همیشگی زندگی هایمان کنیم و با تغییر سبک زندگی هم خود و هم خانواده را ازشر این ویروس نجات دهیم چرا که شیوع بیماری کرونا (کووید ۱۹) علاوه بر تاثیرات جسمی، سبب پیامدهای روان‌شناختی جدی شده است. از جمله پیامدهای این ویروس می‌توان به خشم، ناامیدی، ناتوانی، بروز غم، اندوه، سوگ، ناتوانی و سرزنش خود اشاره کرد.

زندگی در دوران قرنطینه سخت است و نیاز به شاد بودن دارد به شرط سالم ماندن واین امر امکان پذیر نیست مگربا رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی و دوری از تجمعات خطرناک.

اگر چه در این مدت عده ای سعی کردند با  راهکارهای تفریحی،ورزشی و حتی سفر خود وعزیزان‌شان را ازخطر افسردگی و اندوه و نا امیدی دور نگه دارند، اما گاه همین تصمیمات اگردرست اجرا نشود می تواند نتیجه عکس داشته باشد و جان عده بی‌شماری را به خطراندازد.

تفریحاتی همچون برگزاری همایش ها، سمینارها و مسابقات ورزشی، دورهمی های شلوغ دوستانه و خانوادگی و... اگردرست مدیریت وبرگزار نشود خطرات جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.


یکی از این تفریحات ورزشی که برای شادی و سرگرمی جامعه جوان برگزارمی‌شود، فستیوالهای خودرویی و موتوری است که هر ساله در جای جای کشور از جمله استان فارس برگزار می‌شود و دربین جوانان و نوجوانان نیز طرفداران بسیاری دارد.


امسال نیز بزگترین نمایشگاه اتومبیل و موتورهای آفرود جنوب کشور در شهر مرودشت و کنارمجموعه جهانی تخت جمشید و در باغ پردیس برگزار شد، نمایشگاهی که اگر چه در شرایط کرونایی وبرای خارج شدن قشر جوان ازافسردگی ضروری بود اما  نحوه اجرای آن به گونه ای انجام شد که نشان از عدم مدیریت صحیح برنامه و توجه نکردن به شیوه نامه های بهداشتی بود


 سهل انگاری که هم مردم و هم مسئولین ذیربط مقصر به وجو آمدنش هستند و شاید اگر به گونه ای بهتر مدیریت می شد نگران افزایش آمار کرونا در این شهرسان نبودیم.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو



شب گذشته  به درخواست برخی شهروندان برای بازدید از وضعیت این نمایشگاه سری به باغ پردیس تخت جمشید،مکان برگزاری این نمایشگاه زدیم و متاسفانه با صحنه هایی روبرو شدیم که جز نگرانی از شیوع کرونا چیز دیگری را به ذهن متبادر نمی‌کرد و لذت دیدن نمایشگاه را از بیننده صلب میکرد.

 در ابتدا مسیر ورودی تخت جمشید که موجب ترافیک سنگین چند ساعته شده بود ازیک سو وتجمع بیش ازحد مردم کنار هم ازسوی دیگر باعث نگرانی برخی شهروندان شده بود.

اگرچه با یک مدیریت درست و راهکار مناسب می‌شد مسیر ورود وخروج را یک طرفه کرد و بازدیدکنندگان از تخت جمشید و نمایشگاه را برای خروج به مسیر دیگری هدایت کرد و همچنین با فروش بلیط یا سانس بندی کردن نمایشگاه  ازاین حجم تجمع جلوگیری کرد، اما انگار تنها برگزاری این فستیوال برای برگزار کنندگان مهم بوده نه جان بازدیدکنندگانی که اغلب ماسک بر صورت نداشتند.

بازی با سلامت مردم در سایه بی مدیریتی مسئولان نمایشگاه اتومبیل و موتورهای آفرود جنوب کشور/ شادی با طعم مرگ! +فیلم


در این میان مسئولان اداره ورزش و جوانان و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان باید پاسخگوی چنین بی نظمی و تجمعی باشند که بدون هیچ گونه مدیریتی برگزار شد و به پایان رسید تا در آینده شاهدتکرار اینگونه اتفاقات نباشیم.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با توجه به رسالت خود پیگیر پاسخ مسئولین ذی ربط خواهد بود.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان