کد خبر: ۱۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) میراث اصلی شیراز و عامل هویت بخشی به این شهر است

اصنافی گفت: حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) میراث اصلی شیراز و عامل هویت بخشی به این شهر است و سخن مقام معظم رهبری که ۱۳ سال پیش شهر شیراز را با شاخص حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) معرفی کردند، تکلیف من و سایر مسئولین و وظایف شهروندان را سنگین تر می کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این کلانشهر با بیان اینکه حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) میراث اصلی شیراز و عامل هویت بخشی به این شهر است و سخن مقام معظم رهبری که ۱۳ سال پیش شهر شیراز را با شاخص حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) معرفی کردند، تکلیف من و سایر مسئولین و وظایف شهروندان را سنگین تر می کند، اظهار کرد:فضای انتخابات تمام شده است؛ دولت، شورا و شهرداری نیز مستقر شده اند و ایمانیه به عنوان فردی متخصص و مدیری متعهد در مسند استانداری فارس قرار گرفت و سایر مجموعه های مدیریتی شهر نیز در حال شکل گیری است. بنابراین الان زمانی است که مردم از ما کار می خواهند، دوره رقابت ها گذشته و الان زمان کار است.

 وی با بیان اینکه شهرداری در بخش های مختلفی به مردم خدمت رسانی می کند، گفت: باتوجه به تلاش هایی که طی سالیان گذشته صورت گرفته است اما در شهر شیراز بخش هایی را داریم که علی رغم آن تلاش ها به دلیل مسائل اجتماعی مختلف همچون خشکسالی در مناطق جنوبی و شرقی شهر شیراز حاشیه نشینی شکل گرفته است که از آنها به عنوان مناطق کم برخوردار نام برده می شود.

اصنافی اضافه کرد: تلاش بر این است که در خدمت رسانی به این مناطق خدمت رسانی بیشتری را داشته باشیم و از سوی دیگر کار و تلاش در این مناطق، ایفای نقش سایر دستگاه های اجرایی را هم می طلبد.

شهردار شیراز  ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی خواسته های بی شماری از سوی مردم مطرح می شود که بخش های اتوبوسرانی و تاکسیرانی را در برمی گیرد و تلاش داریم تا ظرفیت هایی را برای اضافه کردن بخش تاکسیرانی و بازسازی این ناوگان در داشته باشیم.    

وی ضمن اشاره به وجود تعداد ۷۲۱ دستگاه اتوبوس در شهر شیراز افزود: بخشی از این ناوگان به دلیل اینکه عمر مفید آنها تمام شده نیاز به بازسازی دارند و امید است با استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت تعدادی اتوبوس به شبکه شهری اضافه کنیم.  

اصنافی با بیان اینکه همچنین در حوزه مترو که مقرر شده بود خط ۲ در سال گذشته افتتاح شود، گفت: به دلیل تحریم ها و رکود اقتصادی که رخ داده است سرعت اجرای این پروژه بسیار کاهش یافت اما درصدد جبران و رفع مشکلات این پروژه هستیم.
    
شهردار شیرازبزرگراه شهید سلیمانی را یکی از ابر پروژه های شهری در جنوب کشور عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته این پروژه توقف داشته و امید است بتوان این پروژه را به عنوان نمونه کوچکی از خدمت گذاری شهرداری به مردم شیراز به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص مباحث مربوط به بافت تاریخی در تلاشیم تا با ایجاد محوری جدید بخشی از قفل این منطقه را بازگشایی کنیم و براساس مذاکراتی که طی دو هفته گذشته با وزیر کشور داشته ایم مقرر شد تا با تغییر ضابطه منطقه جریان زندگی را در این محلات مجددا جاری کنیم و تلاش کنیم تا هویت تاریخی و اعتقادی مردم در این منطقه مجددا احیا شود، چرا که وضعیت بافت تاریخی در شأن مرکز شهر شیراز نیست و امید است بتوانیم قدم هایی را در این خصوص برداریم.

توسعه فضای سبز، خدمت رسانی به محلات و پارک های محله ای و ارائه خدمات عمومی محلات از قبیل لکه گیری و رفع نواقص سطوح خیابان ها از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز به آنها اشاره کرد.
 
اصنافی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذار تلاش داریم، افزود: امید است با این اقدام بتوانیم بخشی از درآمد شهر شیراز را تأمین و فشار عوارضی را بر مردم سطح شهر کمتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی و مسائل اجتماعی که دغدغه عموم است، یک موضوع فرادستگاهی محسوب می شود و شهرداری هم به عنوان یکی از دستگاه های خدمات رسان به مردم در این زمینه ایفای نقش خواهد کرد.

شهردار شیراز ضمن اشاره بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگسراها اضافه کرد: یکی از ظرفیت دستگاه های تاثیر گذار در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که در سالیان گذشته اقدام به احداث فرهنگسراها، مجموعه های فرهنگی و ورزشی و چمن های مصنوعی کرده است.

اصنافی تصریح کرد: امیدوارم در راستای ادامه این اقدامات سخت افزاری، بخش های نرم افزاری همچون حرکت در راستای ارتقای اعتماد عمومی مردم در قالب طرح های مسجد محوری، همکاری های مناسبتی مثل موکب های جاماندگان اربعین و سایر برنامه های مشترک اجتماعی با مشارکت دستگاه های نظارتی همچون سپاه پاسداران، بسیج پایگاه مقاومت، سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی  تبلیغات و... را اجرا و بتوانیم نقش خود را به عنوان مدیریت واحد شهری در حوزه فرهنگی ایفا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه آسیب های اجتماعی با دقت بیشتر رصد خواهد شد، گفت: در خصوص وجود معتادین متجاهر در سطح شهر که متاسفانه با افزایش این معضل مواجه ایم  امید است که دستگاههای متولی در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در کنار ظرفیتی که شهرداری در احداث اردوگاه ها ایجاد کرده است، بتوانند حرکتی قابل توجه در ساماندهی و رسیدگی در وضعیت این قشر آسیب دیده و بیمار داشته باشیم.

شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه این آسیب بخش فرهنگی شیراز را هم در برگرفته است، گفت: بخش عمده این معتادین را مهاجرین تشکیل می می‌دهند که از روحیه میهمان نوازی مردم شیراز سو استفاده می شود و لذا کمک هایی که مردم به عنوان خیرین دارند باید هدفمند باشد.  
 
اصنافی در خصوص راه های ارتباطی مردم با شهرداری افزود: در راستای بهبود ارتباط با شهروندان، سامانه تلفنی ۱۳۷ تقویت و خواسته ها و مشکلات مردم در این سامانه رصد می شود. همچنین سامانه ای که مربوط به رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری است نیز به صورت جدی رصد می شود.

شهردار شیراز در پایان اعلام کرد: در روزهای آینده خبرهای خوشی در حوزه خدمت رسانی به مردم توسط خدمت گزاران آنها در شهرداری خواهیم داشت.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان