کد خبر: ۱۵۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز:

کاهش آسیب های اجتماعی باید در اولویت همه دستگاه ها باشد/ مغفولیت اشتغال افراد مبتلا به اعتیاد

ضرغامی در مورد اهمیت ویژه پیشگیری در مقابل آسیب های اجتماعی گفت: با توجه به رویکرد مجموعه اجتماعی سپاه که نقش تسهیل گری دارد، در حوزه کاهش نرخ طلاق و اعتیاد، پیشگیری نقش بسزایی دارد و ضمن هم افزایی با دستگاه های مربوط با آموزش های لازم به صورت مردم محور در رابطه با پیشگیری از این آسیب ها در تلاش است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی ضرغامی مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه ثارالله شیراز، در گفتگو با خبرنگار این رسانه از فعالیت های این معاونت در حوزه های کاهش آسیب های اجتماعی و معیشت خبر داد.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی  و اهمیت این موضوع افزود: در این راستا معاونت اجتماعی تا سطح پایگاه های محلات استان فارس و با الویت طلاق اعتیاد و امر به معروف و نهی از منکر مشغول به فعالیت هستند.

ضرغامی در تشریح فعالیت های امر به معروف در حوزه پیشگیری بیان کرد: شبکه های رضویون امر به معروف و نهی از منکر در سطح محلات راه اندازی شد و تیم های تذکر لسانی با اقدامات ایجابی و پرهیز از اقدامات سلبی در محیط های  ۱۲ گانه انجام ماموریت میکنند.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه ثارالله شیراز در مورد اهمیت ویژه پیشگیری در مقابل آسیب های اجتماعی افزود: در حوزه کاهش نرخ طلاق و اعتیاد، پیشگیری نقش بسزایی دارد و با توجه به رویکرد مجموعه اجتماعی سپاه که نقش تسهیل گری دارد، ضمن هم افزایی با دستگاه های مربوط با آموزش های لازم به صورت مردم محور در رابطه با پیشگیری از این آسیب ها در تلاش است.

وی از فعالیت در محلات کم برخوردار شیراز در قالب طرح کرامت خبر داد و افزود: با توجه به شناسنامه های به دست آمده از محلات شیراز و برآورد نرخ آسیب های اجتماعی در محل های چهارگانه طرح کرامت قرار گاه شهید اسکندری که شامل محلات کم برخوردار عادل آباد، کشن، شهرک رضوان و خانه زنیان می‌باشند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی  در حال فعالیت اند.

ضرغامی در رابطه با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح کرد: در این زمینه تلاش کردیم تا با برگزاری کلاس های آموزشی مورد نیاز در بستر های برخط و به صورت مجازی و ضد عفونی معابر شهری و برگزاری رزمایش های کمک های مومنانه و تهیه و توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی با محوریت بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله شیراز در میان خانواده های نیازمند و کم برخوردار از شیوع این ویروس منحوس به سهم خود جلوگیری کنیم.

مسئول معاونت اجتماعی ناحیه ثارالله در رابطه با انجام فعالیت های نوآورانه در زمینه درمان اعتیاد تصریح کرد: در این حوزه با توجه به شناسایی و کشت نوعی گیاه دارویی پیشگیری از اعتیاد و همچنین طراحی ربات نام نویسی معتادان جهت ارجاع به کمپ های ترک اعتیاد، معتادین ‌کارتن خواب با همکاری سایر دستگاه های متولی شناسایی شد و هشتاد مورد به کمپ های ترک اعتیاد ارجاع داده شد.

کاهش آسیب های اجتماعی باید در اولویت همه دستگاه ها باشد/ مغفولیت اشتغال افراد مبتلا به اعتیاد

وی ضمن برشماری فعالیت ها در امر تحکیم خانواده و ازدواج افزود: با تلاش های اعضا معاونت اجتماعی ناحیه ثارالله سعی شد تا با برپایی جلسات مشاوره و کلاس های آموزشی و مهارتی و سبک زندگی اسلامی در سطح محلات و آماده سازی 90 سری جهیزیه ویژه طرح ازدواج آسان با کمک خیرین اقدام به تشویق به این سنت حسنه کنیم.

 ما باید زبان گویای مردم باشیم

این مقام مسئول در ادامه افزود: در موضوع پیشگیری از طلاق و صلح و سازش میان زوجین نیز با مشورت با عناصر فعال اجتماعی و آموزش آن ها سعی در گره گشایی از خانواده های درگیر با موضوع طلاق کردیم و همچنین با واگذاری وام های اقساطی و برگزاری دوره های آموزشی لازم به 90 نفر از زنان بد سرپرست، آنها را مشغول به فعالیت های زود بازده کنیم.

ضرغامی در خصوص اهمیت صیانت از خانواده های درگیر با آسیب های اجتماعی گفت: در موضوع صیانت از خانواده های درگیر با مسئله اعتیاد و طلاقف هسته های صیانت از خانواده در پایگاه های محلات تشکیل شد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه ثارالله شیراز ضمن اشاره به فعالیت های مردم محور افزود: در محلات طرح کرامت، ضمن انتخاب  مدیر محله و برگزاری دوره های ویژه جهت توانمند سازی آنها توانستیم هسته های خودجوش مردمی را نیز فعال کنیم و با همکاری دستگاه های متولی به کاهش این موضوعات بپردازیم.

وی ضمن بیان معضل شهر شیراز در زمینه عفاف و حجاب مطرح کرد: با انجام طرح های قرارگاه مشترک رمضان، با فعالیت هایی نظیر چهارشنبه های طلایی که در معابر و مجتمع های تجاری و تفرجگاه ها با اقدامات ایجابی و امر به معروف لسانی انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به نقش تسهیل گری معاونت اجتماعی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، خاسته ما از دستگاه های اجرایی و نهاد های متولی اینست که ضمن تعامل و هم افزایی بیشتر، زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز در این زمینه ها و بلاخص موضوع اعتیاد را در اختیار ظرفیت غیر مثال زدنی بسیج قرار داده تا بتوان با پشتیبانی اعتباری و خدماتی لازم از ظرفیت ۱۰۰ درصد میدانی بسیج استفاده کرد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان