کد خبر: ۱۵۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
معیار ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری:

تزریق هر ۲ دو دوز واکسن برای تمام دانش آموزان و گذشت مدت زمان لازم

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تزریق هر دو دوز واکسن برای تمام دانش آموزان به عنوان گروه هدف و گذشت مدت زمان لازم، شرط اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان جویای دانش و معرفت، از قرار گرفتن برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان به تفکیک گروه های سنی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

وی با اعلام اینکه انجام مرحله اول واکسیناسیون نوجوانان به معنای بازگشایی مدارس نیست، افزود: برای تحقق این امر لازم است هر دو دوز واکسن تزریق شود و پس از گذشت دست کم زمان دو تا سه هفته برای کسب ایمنی نسبی پس از مرحله دوم واکسیناسیون، با تصمیم گیری و اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازگشایی مدارس به صورت حضوری انجام می شود.

 همتی توصیه کرد تا دانش آموزان برای حفظ سلامتی خود و دیگران، هرچه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن کرونا را دریافت کنند.

واکسیناسیون دانش آموزان، موثرترین اقدام برای آموزش حضوری در مدارس

وی با اشاره به آغاز فعالیت های آموزشی به صورت غیرحضوری تا اتمام زمان واکسیناسیون دانش آموزان، از تداوم برگزاری نشست های متعدد در دو مجموعه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، با هدف تصمیم گیری در خصوص آموزش ترکیبی (مجازی_حضوری) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی، دوری دانش آموزان از محیط مدرسه پایان می یابد و بی شک در دستیابی به این مهم، واکسیناسیون دانش آموزان موثرترین اقدام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در کشور از اواسط مرداد سال جاری و انجام واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز از اواخر شهریور آغاز شد.

همتی تاکید کرد: اگرچه واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ موجب کاهش موارد بستری و شدت بیماری می شود، اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم با مجموعه سلامت، راه برون رفت از این بحران است.

تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز استان فارس واکسینه شده اند

 همتی با اعلام اینکه تاکنون بیش از یکصد هزار دانش آموز استان فارس واکسینه شده اند، ادامه داد: دیگر دانش آموزان نیز می‌توانند برای نام نویسی و دریافت نوبت، به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی اینترنتی www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و حمایت والدین از سلامت فرزندان و تلاش شبانه روزی نیروهای حوزه سلامت، شاهد حضور آینده سازان میهن اسلامی در محیط آموزشی مدارس و تامین نیازهای روانی و آموزشی آنان در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیراز ، همتی ، علوم پزشکی
نظرات بینندگان