کد خبر: ۱۵۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از ناكامی راننده كاميون در انتقال محموله سنگين ترياك تا 23 فقره سرقت با تیرو کمان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
 
 ناكامي راننده كاميون در انتقال محموله سنگين ترياك

فرمانده انتظامي استان از كشف 220 كيلو و 840 گرم ترياك در بازرسي از يك دستگاه كاميون در محور شيراز-كازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: در راستاي برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پليس شهرستان نورآباد با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي قاچاقچي با يك دستگاه كاميون حامل محموله ترياك در محور ممسني-كوه‌چنار در حال تردد مي‌باشد كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران سريعا به محور مذكور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي مقطعي كاميون مذكور را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از اين كاميون، 220 كيلو و 840 گرم ترياك كشف شد، بيان كرد: در اين خصوص راننده نيز دستگير شد که متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد؛ نيروي انتظامي با سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد و اجازه فعاليت به آنها نخواهد داد.

كاميون حامل بيل مكانيكي قاچاق به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي فسا از توقيف یک كاميون کشنده حامل یک دستگاه بيل مكانيكي قاچاق به ارزش 34 میلیارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

محمدهاشم قسام ، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي فسا حين كنترل محورهاي مواصلاتي به یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بيل مكانيكي مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد كه بيل مكانيكي قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا با بیان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان 34 میلیارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحويل مراجع قضائي شد.

23 فقره سرقت با تیرکمان

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق تیرکمان‌دار که با تخریب شیشه خودروها دست به دزدی می‌زد خبر داد و گفت: متهم به 23 فقره سرقت معترف شد.

فرشید زینلی، بیان داشت: با توجه به افزایش سرقت‌های لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران كلانتري 11 انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: ماموران كلانتري شهرستان مرودشت با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه‌روزی و دنبال کردن سرنخ‌ها، موفق به شناسایی فرد سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی وی را در مخفيگاهش دستگیر و به پليس آگاهي منتقل كردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بيان اينكه متهم سابقه‌دار در بازجويي اوليه به 23 فقره سرقت به شیوه خرد كردن شيشه خودرو با تيركمان اقرار كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي برای  سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

زينلي به مالکان وسایل نقلیه توصیه كرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و آن را نيز در پاركينگ پارك كنند تا مجرمان نتوانند به نيت شوم خود برسند.

توقيف پژو حامل 172 كيلو ترياك در ني‌ريز

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پليس شهرستان ني‌ريز، 172 کیلو ترياك در بازرسي از سواري پژو 405 كشف شد.

سردار یوسف ملک زاده، اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان ني‌ريز حين گشت زني در محور سيرجان-شيراز به يك سواري پژو 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي با بيان اينكه راننده بدون توجه به ايست پليس متواري شد، تصريح كرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند خودرو را در محورهاي خاكي منتهي به شهرستان ني‌ريز را توقيف كنند.

جانشين فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه با توجه به كوهستاني بودن منطقه و موقعيت جغرافيايي راننده به سمت باغات متواري و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد، گفت: در بازرسي از آن خودرو 172 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد.

کشف موتورسیکلت  قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 6 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

محمد بردبار، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق كالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامي پاسگاه سیف‌آباد خنج حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگين كه در حال تردد بود مشكوك و دست ايست دادند كه راكب بدون توجه به دستور پليس اقدام به فرار كرد.

فرمانده انتظامی خنج با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند موتورسيكلت را توقيف كنند، گفت: ارزش موتورسیکلت مکشوفه به گفته کارشناسان 6 ميليارد ريال برآورد شده است.

بردبار با بيان اينكه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: برخورد با قاچاق كالا و ارز به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

پلمب چاه های آب کشاورزي غيرمجاز در زرین دشت

فرمانده انتظامي زرین دشت گفت: ماموران اين فرماندهي با همکاري كاركنان اداره آب، چاه‌هاي آب کشاورزي غيرمجاز را در اين شهرستان پلمب کردند.

حميدرضا صالحی‌فرد، ‌در تشريح اين خبر بيان كرد: با دريافت گزارشي مبني بر حفر تعداد زيادي چاه غيرمجاز کشاورزي در سطح شهرستان زرين‌دشت، تيم‌هايي از یگان امداد و پلیس‌های تخصصی با همکاري ماموران اداره آب براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.

وي افزود: با توجه به اهميت موضوع و بحران آب در منطقه، ماموران اين فرماندهي پس از يک سري تحقيقات ميداني، محل اين چاه‌هاي غيرمجاز در زمين‌هاي کشاورزی را شناسايي و به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامي زرین دشت با بيان اينكه ماموران اين فرماندهي پس از هماهنگي با مقام قضائي 16 حلقه چاه آب کشاورزي غيرمجاز را پر و پلمب کردند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنين مواردي موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.


کشف  تریاک و حشیش از منزلی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف 36 کیلو و 400 گرم تریاک و حشیش در بازرسي از منزلی در این شهرستان خبر داد.

لطف‌الله محمدي ، افزود: در راستای مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ماموران انتظامي كوه‌چنار با اقدامات فني و تخصصي از دپو مقداري ترياك و حشيش در يك منزل مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل 18 کیلو و 800 گرم تریاک و 17 کیلو و 600 گرم حشیش (در مجموع 36 كيلو و 400 گرم مواد مخدر) كشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار خاطر نشان کرد: در این خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

يك كشته و 5 مجروح نتيجه برخورد پرايد با پژو

رئيس پليس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد سواري پرايد با پژو پارس در سه راهي تنگ براق شهرستان اقليد، يك نفر فوت و 5 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در سه راهي تنگ براق شهرستان اقليد به ماموران اعلام و سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران پليس راه در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند سواري پرايد با 5 سرنشين به دليل انحراف به چپ با خودرو پژو پارس برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمال استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده پرايد فوت و 4 سرنشين ديگر به همراه راننده پژو مجروح و راهي بيمارستان شدند، به شهروندان توصيه كرد قوانين و مقرارت راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان