کد خبر: ۱۵۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
در سومین روز کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

محمد هادی ساروی طلایی شد/ پهلوانان استان فارسی فردا به مصاف رقبا در فینال می روند

محمد هادی ساروی به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، دیدار‌های رده بندی و فینال ۳ وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر اسلو نروژ در حال برگزاری است که محمد هادی ساروی در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل الکس زوکه از مجارستان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و ایران را صاحب نخستین مدال طلای این رقابت‌ها کرد.

ساروی برای رسیدن به دیدار پایانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۱ گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

در پایان مسابقات روز سوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان میثم دلخانی و محمدرضا گرایی در اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند که برای کسب مدال طلا فردا شب به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیدار‌های چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روز‌های ۱۵ و ۱۶ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد و در پایان محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز به عنوان پنجم رسید.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان